Har hjælp med at pudse nogle vægge indvendigt. Mellem garage og bryggers sidder der en tung dør, og den, der pudser, vil helst ikke pudse helt frem til karmen, men foreslår en træliste det sidste stykke for at undgå, at pudset revner efter nogle år med smækkende døre... kan se logikken i det, men spekulerer på, hvordan man plejer at gøre?
har egentlig ingen problemer med en liste, jeg kan fuge og male den så den smelter godt ind, men jeg troede ikke man gjorde sådan.
det er ikke færdigt på billedet, så tænk ikke på, hvordan pudset ser ud.
den som pudser vil helst ikke pudse helt frem til karmen, men foreslår en træliste det sidste stykke for at undgå, at pudset sprækker efter nogle år med igensmældte døre….
en træliste skal man ikke sætte eller du kan gøre det som ekstra tiltag.
hvordan skal træliste blive tæt både mod karmen og mod pudsen som alle bevæger sig forskelligt?
Nu blev det pudset frem til et par millimeter fra karmen, og der lægger jeg en blød fuge, som jeg maler over. Mere end det vil det ikke bevæge sig, og jeg slipper for at blive irriteret over en liste, jeg egentlig ikke ønsker.
en træliste skal man ikke sætte eller du kan gøre det som ekstra foranstaltning.
hvordan skal træliste blive tæt både mod karmen og mod pudsen som alle bevæger sig forskelligt?
standard er et svulmebånd og en fuge
Jeg tænker, at det ikke har så stor betydning indvendigt? Selvfølgelig er der risiko for, at lyd transporterer sig lettere igennem, men ellers er det vel mest interessant (og hvis man ser det som et problem, er det jo smart at tætne ordentligt), at det ser pænt ud, og jeg tror, at en fugning eller puds direkte mod vil revne med tiden.
Eller tager jeg fejl (er helt uvidende om emnet)?
Nu blev det pudset frem til et par millimeter fra karmen og der lægger jeg en blød fuge, som jeg maler over. Mere end det vil det ikke bevæge sig og jeg slipper for at irritere mig over en liste jeg egentlig ikke vil have.
Skulle det blive et "problem" men at fugen bliver grim eller mod forventning revner så kan du jo kaste en liste på senere
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.