19,929 læst ·
71 svar
20k læst
71 svar
Puds vs Træ
Aha, det er altså sådan væggen ser ud. Psykisk ubehagelig følelse at vide, at man ganske enkelt kan tage sig igennem en væg med bare en hammer. Selv en træfacade er jo lidt mere robust egentlig.cyanna sagde:
Eller er udegipsen "slagtålig"?
Hørte lidt med en pudser i dag, han sagde, at kører med frigolit-varianten og så puds på det, så er det følsomt for f.eks. hvis et barn skyder en bandybold/puck osv., så er det utroligt svært at lave en så pæn reparation, at reparationen ikke ses.
Min mand er enig med dig 100%. Vi har set på flere huse bygget af samme entreprenør med den facade. Desværre var ingen ældre end fire år, men på disse fire år var der ingen revner, afskallede dele eller andre facadeskader.Framerate sagde:
Vi må vende tilbage om nogle uger, når vi selv er flyttet ind og har nået at "teste" hvordan det holder mod hårdhændet behandling.....
Øv .. vi står i valget mellem træfacade og puds .. pudsen bliver ca. 30-40.000 dyrere end træfacade (ca. 90.000 totalt for puds, vi taler kontant uden kvittering), men jeg er lidt i tvivl om, hvad man synes er pænest. Træfacade ser lidt mere "hyggelig" og hjemlig ud, mens puds er mere "stilrent" og måske lidt "stramt".
Faaaan og vi skal beslutte os i morgen, for da er det sidste frist for bestillingen på huset ..
???
Faaaan og vi skal beslutte os i morgen, for da er det sidste frist for bestillingen på huset ..
Tag det ikke så bogstaveligt, hvad jeg mener er, at hele væggen føles lidt skrøbelig, ikke at jeg tror, at nogen skal komme igennem den. >jureit sagde:
...Tanken om at der er så mange lag af forskellige byggematerialer, som skal beskytte og samtidig samarbejde med hinanden, ville faktisk føles meget mere besværligt. En lille fejl i overlapning eller spændinger i konstruktionen, og man kan undre sig over, hvad der holder, og hvad der giver efter ???
Gaia
Gaia
Æv! Jeg orker ikke tænke på alle scenarier længere, desuden har jeg inspiceret Stoputsade huse i detaljer nu, og det ser faktisk imponerende ud. Mere som hi-tech-laminat end puds i egentlig forstand.
Det må bære eller briste! JEG har nu accepteret Stoputs på træhuse som et godt og holdbart alternativ.
Det må bære eller briste! JEG har nu accepteret Stoputs på træhuse som et godt og holdbart alternativ.
Måske et noget sent indlæg... og måske har nogen allerede nævnt dette..?
Hvorfor ikke tage en tætstående træpanel, hvor plankerne stort set står kant til kant (plankerne er altså ikke fasede)? Det afhænger jo af hvilken type hus, der skal bygges, passer vel ikke så godt på et hus i klassisk stil, men hvis det er i moderne stil, så kan det jo være helt rigtigt. Giver et ret glat indtryk samtidig med at det udstråler træfølelse.
Vi var indledningsvis inde på puds, da vi syntes det var pænest på den hustype vi tænker at bygge. Efter besøg på grunden sammen med sælgeren, foreslog denne at vi i stedet skulle satse på en glat træfacade. Dette ikke mindst fordi de fleste (eg alle...) huse i omgivelserne har træfacade, man vil jo ikke skille sig ud...
Nu føler vi os meget tilfredse med vores valg (selvom vi ikke engang er begyndt at bygge endnu). Desuden kunne man vælge denne facadetype uden nogen pristillæg...
Hvorfor ikke tage en tætstående træpanel, hvor plankerne stort set står kant til kant (plankerne er altså ikke fasede)? Det afhænger jo af hvilken type hus, der skal bygges, passer vel ikke så godt på et hus i klassisk stil, men hvis det er i moderne stil, så kan det jo være helt rigtigt. Giver et ret glat indtryk samtidig med at det udstråler træfølelse.
Vi var indledningsvis inde på puds, da vi syntes det var pænest på den hustype vi tænker at bygge. Efter besøg på grunden sammen med sælgeren, foreslog denne at vi i stedet skulle satse på en glat træfacade. Dette ikke mindst fordi de fleste (eg alle...) huse i omgivelserne har træfacade, man vil jo ikke skille sig ud...
Nu føler vi os meget tilfredse med vores valg (selvom vi ikke engang er begyndt at bygge endnu). Desuden kunne man vælge denne facadetype uden nogen pristillæg...
Klik her for at svare