Hej BH. Jeg har haft en lokal firma til at udskifte vinduerne i kælderen til PVC, med problemet at det nu næsten blæser lige igennem, da der er træuld inde i udtaget i muren. Træulden ses både fra ind&udside, da jeg har revet det lille fugeskum væk, som virker som utilstrækkelig isolering.
Firmaet i spørgsmålet har vi haft store problemer med, så de er ikke velkomne her igen. Hvordan gør jeg nu for at tætne det én gang for alle?
Tage vinduet ud og pudse træulden igen for derefter at montere vinduet med skum igen?
Det ville være godt med et helhedsbillede af vinduet. Ellers er det jeg tænker på spontant: ingen vindpapp? Träullit er jo ikke noget vind- eller trækstoppende materiale. Hvorfor anser du, at fugeskummet ikke er korrekt påført eller i tilstrækkelig mængde?
Det er jo absolut en idé. Ifølge papirerne fra 1957 er der 25 cm grundmur og det ser ud til at passe efter måling. Har troet, at det på en eller anden måde var inder-/ydermur med træullit imellem, mærkeligt men sandt, men ikke uden grund.
Her kommer et lidt mere fornuftigt billede, dybt lag træullit rundt om hele karmen.
Hakkede med en skruetrækker i ulden og den forsvandt ca. 10 cm ned, inden den ramte murblokken.