7,387 læst ·
8 svar
7k læst
8 svar
Porøs/dårlig væg, letbeton. Spartle eller gipse udenpå?

Jeg skal sætte et skab op der, som vil dække hele væggen, og fra den anden side er væggen god.
Det føles meget besværligt at bruge husfix i alle disse huller... Da jeg skal have et stort skab, som vil dække hele væggen, overvejede jeg at sætte renoveringsgips med slags fastlim der i stedet.
Hvad tror I er det bedste?
Skulle selv spraye/pensle på primer, købe en sæk gipsbrug, trække det groft op, afslutte med sandspartel, slibe male.
Gipsbrug har sine fordele mod husfix - Billigere, lettere at arbejde med og desuden kan det slibes, rives af hvis det bliver for meget...
Gipsbrug har sine fordele mod husfix - Billigere, lettere at arbejde med og desuden kan det slibes, rives af hvis det bliver for meget...
Ah, min tanke.. Eftersom hele væggen skal være dækket, så tænkte jeg, at det burde jo være nok, det er ikke noget, der vil blive synligt, og der er ingen belastning der overhovedet.petrho sagde:
Skal man sprøjte noget slags spraylim eller lignende først for at holde eventuelle løse stykker stille, eller er det lige meget?
selv har jeg limet rotgips op på de fleste vægge (siporex/ytong). Han har brugt PL600 som bider godt. Det kan være passende at sætte nogle gipsskruer midlertidigt (skruene fjernes og spartles når limet er tørt)Snajder sagde:
Ved ikke hvor mange vægge jeg har repareret i lejligheder med gipsmørtel gennem årene og kan vel sige at ingen har haft tendens til at revne. At derimod trække op ROT gips på hele væggen, få det perfekt, jævnt og glat uden hul lyd bag pladen er et projekt uden lige mener jeg - Gipsmørtel alle gange for min del.MathiasS sagde:
Gipsmørtel til reparationer indendørs er vel ikke i nærheden af snyd, bliver jo pokkers meget hårdere end den gamle puds på væggene!
Det er muligt at skrue i letbeton, så skal der op gips havde jeg prøvet at skrue i væggen med lidt længere gipsskrue til træreol og testet om det trækker i væggen. Hvis det nu går, letter det opsætningen af pladen.. hvis du nu tænker at gå den vej...
Klik her for at svare