Væggen er letbetonblokke i 70'er hus.
Flere lag tapet med en grim vævtapet yderst. Der er tapetslip. Jeg vil sætte 6mm-gips op for at spare arbejde og tid og få helt glatte vægge. Hvilken fastgørelse skal jeg bruge?

Susö

Lim med gipsmørtel, men jeg anbefaler almindelig gips i stedet for renoveringsgips, de har en tendens til at blive slappe og svære at få lige.

• Synes
Susö
  • Laddar…
Virker det også, selvom der er nogle bobler i tapetet? Eller kan jeg skære dem op og så bare køre på med gipset? Tak for tips om almindelige plader

P pjkw sagde:
Lim med gipsmørtel, men jeg anbefaler almindelig gips i stedet for renoveringsgips, de har en tendens til at blive slappe og svære at få lige.
Tak for tips om almindelige plader. Virker mørtel på malet vævstapet eller behøver jeg prime? Hvordan skal jeg tænke omkring luftbobler bag tapet? Skære op eller kan de blive? Det er ikke så mange men der er x antal lag tapet

BirgitS
Når det kommer til almindelig gips, er det vigtigt at overveje, hvordan det bliver ved vinduer, døre osv. At væggen kommer 13 mm udad i stedet for 6 kan gøre en stor forskel.

• Synes
Susö
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.