Porøs væg med afskalning og revner i hjørne, muligvis lavet af letbeton, med tilstødende trægulv og tapet.
Hej, jeg har brug for at reparere en porøs væg, som jeg mistænker er af letbeton, for derefter at sætte en regel op til et skab, jeg skal bygge med skydedøre. Hvad bør jeg bruge til at reparere dette? Gips, husfix eller noget andet, og hvordan gør jeg det bedst, så det ikke hele falder sammen?

Når jeg sætter en regel der senere, hvad skal jeg fastgøre den med, og bør jeg bore og bruge plugs først?

Er ikke så erfaren, som I måske kan høre, men håber at kunne klare dette selv.

//M

Tjek først, at det er en ordentlig væg, du har tænkt dig at fastgøre til. Bank lidt på den og sørg for, at det er en muret væg af f.eks. letbeton, som du har antaget. Reparation er jo mest kosmetisk, bank alt løst materiale væk og reparér med et reparationsmørtel (spørg hos Beijer f.eks.) eller måske bare vægspartel, hvis skaderne ikke er for dybe.

Dernæst er det, som du siger, at bore, plugge og skrue (på plugpakkerne plejer der at stå, hvilken dimension skrue og bor skal være), evt. spikpluggereglen. Og selvfølgelig ikke for tæt på kanten, så du ikke risikerer flere revner.

/A

• Synes
Mazoo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.