Mikael_L
JAaa, Fischer S er en god pløk jeg har brugt. Jeg tror Bauhaus kan have dele af Fischers sortiment.

Hej, skal sætte dette op og har pudset facade, ser ud som flamingo tilsvarende som isolering, skruen fæstner ikke i pluggen bare snurrer, hvad gør man i denne situation tror du?:)

• Slangeopruller med Kärcher logo liggende på en græsplæne, med tilhørende slange og brusehoved synlig.
  • Hånd holder en skrueplugs foran fire huller i en pudset facade, der ser ud til at have isolering som frigolit.
Bare at lede efter en regel indenfor celleplast og puds.

K
Hvad består væggen af indenfor pudset? Dybere huller og skruer kan fungere, hvis der er noget af mere holdbart materiale indenfor. Findes der plugs uden flanger/krave

• Synes
Mikael Aren
  • Laddar…
K kniv sagde:
Hvad består væggen af indenfor pudset? Dybere huller og skruer kan virke, hvis der er noget mere holdbart materiale indenfor. Der findes dyvler uden flanger/krave
Ved ikke indersiden resten faktisk, må prøve med en anden dyvel eller bruge husfix i hullet og prøve efter det

K
M Mikael Aren sagde:
Vet ikke indersiden resten faktisk, må prøve med anden plug eller køre husfix i hullet og prøve efter det
Tag en mindre bor og prøv at bore for at se, hvad der kommer ud?

• Synes
Mikael Aren
  • Laddar…
tommib
Er det et ret nyt hus, så burde du have tegninger, der fortæller, hvad der er der, og hvor reglarna sidder.

• Synes
Mikael Aren
  • Laddar…
Ser jo ud som tynd puds på glasfiberstræv, så sandsynligvis er der en isoleringsplade under. Hvad er det for en stamme i huset? Er du helt sikker på, at det er letbeton? Du vil ellers have brug for gætvis 150-200mm skruer, hvor du enten bruger letbetonskruer eller en normal skrue og plug for at kunne fastgøre noget der. Hvis du desuden strammer for hårdt, risikerer du at ødelægge pudsen, da isoleringspladen normalt ikke er så trykfast.

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Hej, tak for alle svar:) jeg købte lange skruer med plug, facade skrue, 2 fæstede godt, de andre 2 mindre godt, disse var 160mm og alligevel for korte, håber det holder ellers ved jeg ikke hvad man skal gøre? Længere findes jo knap.

Hilsen Mikael

Skulle det ikke fungere, kan du montere en plade med større overflade og flere fastgørelsespunkter, som du så monterer slangen på.
Alternativt er der jo altid gennemgående skrue at tage til (gängstång).

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
S Sko66 sagde:
Jeg vækker liv i tråden igen og håber, at I har gode råd at komme med :)
Jeg monterede to IKEA-hylder i min datters lejlighed for et stykke tid siden. Det er sådanne, der ikke har nogen konsol, der støtter dem nedefra, men sådanne der ligner lidt tykkere hyldeplaner, der bare stikker ud fra væggen.
Hver "konsol" (to stykker pr. hylde) blev fastgjort med fire eller fem skruer i plug i væggen, men nu er den ene hylde faldet ned :(
Da jeg borede ind pluggene i væggen, reagerede jeg på, at det var nemt at bore, og selvfølgelig brugte jeg slag, da jeg borede... ikke godt hvad jeg kan læse i tråden.
Men jeg troede, det var en solid betonvæg. Pulveret, der kom ud ved boringen var først hvidt, og så kom der rødt pulver ud. Sandsynligvis var det først overfladepuds, og så virker det til at være et slags porøst rødt materiale bagved. Jeg bemærkede dog ikke, at det opførte sig, som om det skulle have været hulsten i væggen.

Nu behøver jeg at montere hylden igen, men hvad skal jeg bruge for plug denne gang? Sandsynligvis er hullerne blevet noget større, da plugne blev revet ud af væggen, da hylden faldt ned.
Derudover er det jo et lille problem, at det ikke går at montere konsollerne med skruer med for store hoveder for at hylden skal kunne skubbes på og låses fast igen på konsollerne.
Længere skruer kan bruges, men ikke grovere...

Behøver jeg fylde hullerne med nogen masse først? Hvilken slags masse i så fald? Eller findes der fine plug, der burde passe direkte i hullerne igen, men som holder hylden denne gang?
Gammel tråd men hvordan løste du det? Præcis samme hylde/fejl har jeg Også hos datteren :-) Men vi nåede at tage den før den faldt ned. Når ting begyndte at falde ned, blev hun mistænksom :-) Lortehylde den hælder lidt nedad da hullerne er større end pindene Det er jo en given udgang da brydekraften bliver udad.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.