Jeg har boret og slået mollyn ind med en hammer, og derefter boret skruen ud en smule. Men ser så, at mollypluggen følger med ud. Den vil ikke fæstne sig. Hvad gør jeg forkert?

Har du strammet skruen, så mollyn har ekspanderet på bagsiden?

• Synes
HEM2121 og 1 anden
  • Laddar…
M Förstagångsköparen sagde:
Jag har borrat och slagit in mollyn med en hammare sedan borrat ut skruven något. Men ser då att mollypluggen följer med ut. Den vill inte fästa sig. Vad gör jag för fel?
Har du expanderat mollyn med mollytång? Är det rätt molly för skivtjockleken? Vad menar du med att du med "borrat ut skruven"?

Du har brug for at få den til at udvide sig på bagsiden.
Det nemmeste er med en tang til formålet..
Det kan gøres ved at skrue skruen ind, men det plejer at resultere i, at det drejer rundt og ødelægger væggen.

S
S stugfar sagde:
Du virker ikke til at have udvidet bagsiden på pluggen endnu.
Sådan gør du:
[media]
Hvorfor du gør det:
[link]
Jeg gjorde sådan, men når han har hamret mollyn fast på væggen, så sidder den direkte. Det gør den ikke for mig.

har du sat en molly for dobbeltgips i en enkeltgips?

kan også være at mollyn sidder for tæt på hjørnereglen, så kan mollyn ikke ekspandere som den skal

T tergo sagde:
har du sat en molly for dobbeltgips i en enkelgips?

kan også være at mollyen sidder for tæt på hjørneskinnen, så kan mollyen ikke udvide sig som den skal
Ved ikke! Fik mollyen til at udvide sig nu, men skruen går ligeså pokkers ikke ind og bliver der.

Sådan bliver det. Nogen der har styr på hvorfor?

Skruen er for kort til den tykke regel

• Synes
Finndjävel og 3 andre
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Skruven er for kort til den tykke regel
Skal den gå langt ind for at det skal sidde fast altså?

Må den gå langt ind for at det skal få fat altså?
Det ved du allerede, hvor langt ind den skal gå i pluggen, før skruen finder gevindet.

• Synes
stugfar
  • Laddar…
D Dilato sagde:
Det ved du allerede, hvor langt ind den skal gå i pluggen, før skruen finder gevindet.
Men jem og fix havde ikke længere skruer end selvamollypluggen. Må finde en skrue, der er 4 cm længere end mollypluggen, som passer i pluggen.

Men jem och fix hade inte längre skruvar än självamollypluggen. Måste hitta en skruv som är 4 cm längre än mollypluggen som passar i pluggen.
Eller så vælger du en tyndere regel, eller forfænker skruen i reglen.
Hvad er det du skal sætte fast som gør at du vælger en såpass tyk regel?

D Dilato sagde:
Eller så vælger du en tyndere regel, eller forsænker skruen i reglen.
Hvad er det du skal sætte fast, som gør, at du vælger en såpass tyk regel?
Har sat alle andre skruer i reglerne (de var tydelige at se). Men yderst på væggen på den ene side så findes der ingen regel så da må jeg have mollyplugg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.