14,598 læst ·
35 svar
15k læst
35 svar
Planlæg og byg en dyb garderobe med opbevaring på skinner
Jeg har måske verdens dårligste tålmodighed, men fik efter en uge svar fra det andet firma, der solgte den samme indretning. Jeg fik et forslag uden prisoplysning, og han mente ikke, at et skab på skinner var godt, men foreslog snarere, at vi skulle bygge på tre vægge. Blev opfordret til at give respons på forslaget, hvilket jeg gjorde og sendte med billeder af, hvordan garderoben så ud. Og siden onsdag er det helt dødt.
Jeg ved, at det ikke er så lang tid, men kan man ikke få et svar om, at man skal tegne videre en enkelt gang?
De fleste andre firmaer, jeg har været i kontakt med omkring andre ting, plejer at kontakte mig inden for et par timer eller dagen efter. Selv hvis de ikke har kunnet svare på spørgsmålet direkte, har jeg fået svar om, at de vil vende tilbage.
Begynder at være indstillet på at bygge det selv. Gemte jo sparsomt nok alle skuffer og skinner fra kommoden, jeg smed ud, så der sparede man en 1000 lap i det tilfælde.
Forstår bare ikke, hvordan jeg skal kunne få en garderobe fra gulv til loft derinde, for man vil jo ikke kunne komme til at skrue den oppefra eller nedefra, og jeg kan ikke bygge den liggende, for så kan jeg ikke rejse den op.
Skulle jeg bygge alt fra siden, går det jo heller ikke, for der er jo en bue ind i garderoben, og så kommer den ikke på plads.
Er jeg dum, fordi jeg ikke kan komme på en løsning, eller?
Jeg ved, at det ikke er så lang tid, men kan man ikke få et svar om, at man skal tegne videre en enkelt gang?
De fleste andre firmaer, jeg har været i kontakt med omkring andre ting, plejer at kontakte mig inden for et par timer eller dagen efter. Selv hvis de ikke har kunnet svare på spørgsmålet direkte, har jeg fået svar om, at de vil vende tilbage.
Begynder at være indstillet på at bygge det selv. Gemte jo sparsomt nok alle skuffer og skinner fra kommoden, jeg smed ud, så der sparede man en 1000 lap i det tilfælde.
Forstår bare ikke, hvordan jeg skal kunne få en garderobe fra gulv til loft derinde, for man vil jo ikke kunne komme til at skrue den oppefra eller nedefra, og jeg kan ikke bygge den liggende, for så kan jeg ikke rejse den op.
Skulle jeg bygge alt fra siden, går det jo heller ikke, for der er jo en bue ind i garderoben, og så kommer den ikke på plads.
Er jeg dum, fordi jeg ikke kan komme på en løsning, eller?
Nu har jeg iaf siddet og tegnet på et eget forslag med Ikeas skrog.
Først skal jeg bygge en sokkel af MDF (hvilken tykkelse?) og fylde rummet med skuffer.
to PAX 75 cm i bredde på hver side af væggen efterlader et hul på 30 cm midt i.
overvejer at fylde op med sådanne skuffer, hvis det er muligt
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20110154/
skal bygge ekstra sidevægge, så støvsugeren får sit eget rum og derefter sætte hylder i det rum, der bliver til overs til højre.
Har ledt efter en nedfældbar bøjlestang til at sætte selv i højre garderoben, men ved ikke, hvilken belastning der kan anvendes.
Har fundet op til 12 kg. Lyder lidt tyndt til jakker, ikke?
ellers må det blive en ekstra stang på den almindelige til kortere jakker.
Hvad tror I?

Først skal jeg bygge en sokkel af MDF (hvilken tykkelse?) og fylde rummet med skuffer.
to PAX 75 cm i bredde på hver side af væggen efterlader et hul på 30 cm midt i.
overvejer at fylde op med sådanne skuffer, hvis det er muligt
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20110154/
skal bygge ekstra sidevægge, så støvsugeren får sit eget rum og derefter sætte hylder i det rum, der bliver til overs til højre.
Har ledt efter en nedfældbar bøjlestang til at sætte selv i højre garderoben, men ved ikke, hvilken belastning der kan anvendes.
Har fundet op til 12 kg. Lyder lidt tyndt til jakker, ikke?
ellers må det blive en ekstra stang på den almindelige til kortere jakker.
Hvad tror I?

Må man spørge hvor du købte din lampe på 3-bensstativet?
Partneren vil have en magen til!
Partneren vil have en magen til!
I Åstorp har Living Story. Gamla BOSSON eller Vinkingland udsalg en gang imellem, så jeg har købt den der før jul for 750 kr (for at være ærlig så tog de forkert betalt i kassen, så 600 kr) grossistpris er 3000 kr ifølge dem, der arbejder der, men jeg ved ikke, hvor man ellers kan købe den.
Jeg forelskede mig pladask. Skal bare finde en plads til den
Jeg forelskede mig pladask. Skal bare finde en plads til den
Begynder at nærme mig at handle materialer til garderoberne.
Overvejer MDF 19 eller 16 mm
Der findes jo også melaminbelagt spån.
Hvad anbefales. Spånet slipper jeg for at male og kommer i den rigtige dybde. Bare kappe på længden, men samtidig holder det vel dårligere til at sømme, bore og save i?
Overvejer MDF 19 eller 16 mm
Der findes jo også melaminbelagt spån.
Hvad anbefales. Spånet slipper jeg for at male og kommer i den rigtige dybde. Bare kappe på længden, men samtidig holder det vel dårligere til at sømme, bore og save i?
Klik her for at svare