Blikkenslageren har sat et fordelerskab, hvor åbningen er mod rummet ved siden af. Jeg skal bygge væggen op med OSB og gips. Men problemet er, at skabet er dybere, end væggen er. Væggen er 70 mm, og skabet stikker godt 30 mm udenfor reglerne. Der skal stå en varmtvandsbeholder på dette sted, så rent visuelt vil det ikke kunne ses. Hvordan ville I gøre for at få dette til at blive godt?

Osb: 11
Gips: 12,5

Det bliver 23,5 og rækker altså ikke til at dække skabet. Kunne jeg lade skabet stikke lidt ud og bare tætte? Eftersom det alligevel ikke skal kunne ses? Eller hvad findes der af løsninger?
 
  • Rørkasse stikker ud fra væggen, omgivet af træramme og isolering, med rørforbindelser i bunden. Skabet er dybere end vægrammen.
Hvis der er plads til det, er det nemmest at tilføje til de eksisterende regler nu, så den sidste gipsplade ender udenfor skabet.
Men du mister ca. 20 mm i rummet.
 
Lexington Lexington sagde:
Hvis der er plads til det, er det nemmeste vel at tilføje på de eksisterende regler nu, så den sidste gipsplade ender uden for skabet.
Men du mister ca. 20 mm i rummet.
Jeg skal kun bygge ud omkring lugen. Ikke hele væggen. Jeg har desuden allerede sat osv-plader på den øvrige væg.
 
Hvis det alligevel ikke kan ses, er det vel bare at sætte plader rundt om skabet og lade det stikke lidt ud i rummet?
 
  • Synes
Ossian K Olsson
  • Laddar…
useless useless sagde:
Hvis det alligevel ikke kan ses, kan du vel bare sætte plader rundt om skabet og lade det stikke lidt ud i rummet?
Ja men på reglar? Eller dobbelte osb? Kan skabet stikke ud og så tætne? Hvordan ville du have gjort det?
 
Jeg havde sat nogle kortlinger dér, hvor de passer, og bare skåret pladerne, så de passer rundt om skabet. Ingen tætningsmiddel er nødvendigt.
 
useless useless sagde:
Jeg ville have sat nogle kortlinger hvor der er plads og bare skåret pladerne, så de passer rundt om skabet. Ingen tætning er nødvendig.
Okay
 
useless useless sagde:
Jeg ville have sat nogle kortlinger, hvor der er plads, og bare skåret pladerne, så de passer rundt om skabet. Noget tætning er ikke nødvendigt.
Kan jeg ikke bare lade kassen stikke ud? Noget der alligevel ikke ses
 
M Mjärn sagde:
Kan jeg ikke bare lade kassen stikke ud?
Præcis
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.