2,970 læst ·
9 svar
3k læst
9 svar
Pladexpanders, skal man bruge længere skrue?
Hej,
jeg skal fastgøre en værktøjstavle på væggen for at hænge lidt diverse ting. Det er en gipsvæg bagved, så jeg bliver nødt til at bruge mollyplugg (skivexpander).
Den medfølgende skrue vil jo ikke blive skruet ind hele vejen af naturlige grunde, da værktøjstavlen er i mellem. Skal man tage en længere skrue da for at få mere skrue ind i væggen?
eller kan man bruge den medfølgende skrue så længe den trænger ind en lille smule?
jeg skal fastgøre en værktøjstavle på væggen for at hænge lidt diverse ting. Det er en gipsvæg bagved, så jeg bliver nødt til at bruge mollyplugg (skivexpander).
Den medfølgende skrue vil jo ikke blive skruet ind hele vejen af naturlige grunde, da værktøjstavlen er i mellem. Skal man tage en længere skrue da for at få mere skrue ind i væggen?
eller kan man bruge den medfølgende skrue så længe den trænger ind en lille smule?
Hæng ikke i gipsen, find reglarne og fastgør i dem. Er det billeder med huller til kroge, så tag længere skrue og en afstandsstykke imellem, det går godt med et stykke bræt. Det er også muligt at sætte 2 reglar horisontalt og fastgøre pladen oppe og nede, så bliver der automatisk et mellemrum til krogene.
J jonaserik sagde:Hæng ikke i gipsen, find reglerne og fastgør i dem. Er det billeder med huller til kroge, så brug længere skruer og en afstandsstykke imellem, det går fint med et stykke bræt. Det går også at sætte 2 regler horisontalt og fastgøre pladen oppe og nede, så bliver det automatisk et mellemrum til krogene.
Hvis det nu ikke er en mulighed? Hvorfor ikke bruge skivexpander?
Værktøjstavlerne jeg har købt er 40*40 altså ganske små. Der vil være 1 skrue i hvert hjørne. Jeg skal have 4 af disse værktøjstavler.E El-Löken66 sagde:
ingen overdreven vægt vil det heller være.
ja det er en lag gips.
Aha okay.A Astrom86 sagde:
Ville tro, at så længe skruen gænget sig ind et par omgange, så er det ikke det, der vil begrænse vægten.
Føles det ikke rigtigt solidt, kan du jo bare købe nogle skruer i løs vægt på Hornhaus.
okay, toppen. Behøves ingen afstandsstykker eller noget sådant?E El-Löken66 sagde:
Det som skal hænges på disse tavler er af relativ lille vægt, og de få ting som vejer lidt mere vil desuden gå over 2 tavler.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 indlæg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17,914 indlæg
Måske Essve Duckfoot kunne være noget for dig? Skruen følger med og passer og vil have tilstrækkelig længde.
Klik her for at svare