Hej,

jeg skal fastgøre en værktøjstavle på væggen for at hænge lidt diverse ting. Det er en gipsvæg bagved, så jeg bliver nødt til at bruge mollyplugg (skivexpander).

Den medfølgende skrue vil jo ikke blive skruet ind hele vejen af naturlige grunde, da værktøjstavlen er i mellem. Skal man tage en længere skrue da for at få mere skrue ind i væggen?

eller kan man bruge den medfølgende skrue så længe den trænger ind en lille smule?

Hæng ikke i gipsen, find reglarne og fastgør i dem. Er det billeder med huller til kroge, så tag længere skrue og en afstandsstykke imellem, det går godt med et stykke bræt. Det er også muligt at sætte 2 reglar horisontalt og fastgøre pladen oppe og nede, så bliver der automatisk et mellemrum til krogene.

• Synes
El-Löken66
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Hæng ikke i gipsen, find reglerne og fastgør i dem. Er det billeder med huller til kroge, så brug længere skruer og en afstandsstykke imellem, det går fint med et stykke bræt. Det går også at sætte 2 regler horisontalt og fastgøre pladen oppe og nede, så bliver det automatisk et mellemrum til krogene.

Hvis det nu ikke er en mulighed? Hvorfor ikke bruge skivexpander?

E
A Astrom86 sagde:
Om de nu ikke er et alternativ? Hvorfor ikke køre med skiveekspander?
Du kan skrue i reglerne så kommer det aldrig løsne.

Ekspandere bliver så stærkt gipsen er på den overflade, er det være en gipsplade?

E El-Löken66 sagde:
Du kan skrue i reglarne så kommer det aldrig løsne.

Expandrer bliver så stærkt som gipsen er på den overflade, er det kun en gipsskive?
Værktøjstavlerne jeg har købt er 40*40 altså ganske små. Der vil være 1 skrue i hvert hjørne. Jeg skal have 4 af disse værktøjstavler.

ingen overdreven vægt vil det heller være.

ja det er en lag gips.

E
A Astrom86 sagde:
Værktøjstavlerne jeg har købt er 40*40 altså ret små. Der vil være 1 skrue i hvert hjørne. Skal have 4 af disse værktøjstavler.

ingen overdreven vægt kommer der heller være.

ja det er enkelgips.
Aha okay.
Ville tro, at så længe skruen gænget sig ind et par omgange, så er det ikke det, der vil begrænse vægten.

Føles det ikke rigtigt solidt, kan du jo bare købe nogle skruer i løs vægt på Hornhaus.

E El-Löken66 sagde:
Aha okej.
Skulle tro att så länge skruven gängar ind sig et par omgange så er det ikke hvad der vil begrænse vægten.

Føles det ikke rigtig stabilt er det jo bare at købe nogle skruer i løs vægt på Hornhaus.
okay, toppen. Behøves ingen afstandsstykker eller noget sådant?

Det som skal hænges på disse tavler er af relativ lille vægt, og de få ting som vejer lidt mere vil desuden gå over 2 tavler.

E
A Astrom86 sagde:
okay, toppen. Behøves der ingen afstand eller noget sådant?

Det, der skal hænges på disse tavler, er af relativ lav vægt, og de få ting, der vejer lidt mere, vil desuden gå over 2 tavler.
Afstand?

E El-Löken66 sagde:
Distans?
glem det, det var ingenting.:)

tavlerne er 1,5 cm tykke så det er jo ikke så meget som forsvinder af skruven.

kan jo desuden tage og vælge den større variant M6 så bliver det stabilt

Fairlane
Måske Essve Duckfoot kunne være noget for dig? Skruen følger med og passer og vil have tilstrækkelig længde.

• Synes
Astrom86
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.