Klædte en længere plade med gulvplastmåtte (billig udgående model, udgående mønster, stump) som klarede det meste.

• Synes
Funcadelic
  • Laddar…
yonna yonna sagde:
Klædte et længere skive med gulvplastmåtte (billig udgående model, udgående mønster, stuvbit) som klarede det meste.
Linoleum på dobbelt gulvspån er ret praktisk som arbejdsbænk, det har jeg haft i en garage.

• Synes
yonna og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har plywood, som jeg beklæder med mjölkpapp. Dette er et holdbart beskyttelsespapir med en hvid plastbelagt overflade. Anvendes også som notepapir. 2-3 gange om året kommer der nyt frem af den slags, og jeg får en fin frisk overflade.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
F Funcadelic sagde:
Hvordan reagerer en obs-plade, hvis den bliver udsat for fugt osv?
Den har det ikke supergodt, men den vil ikke eksplodere. Jeg skulle have smidt nogle osb-kasser væk sidste sommer, men noget andet kom i vejen. Sådan ser de ud efter en hel efterår + vinter udenfor. To opbevaringskasser af OSB-plader udendørs, med efterårsblade omkring, viser slitage efter en vinter udendørs.

• Synes
Funcadelic
  • Laddar…
Jeg fandt en gammel dør til en hytte, som min kone og svigerfar byggede for 20 år siden. Jeg tænkte, det kunne være sjovt at bruge den som bordplade. Den er dog naturligvis meget ru og slidt, så jeg vil gerne slibe den op, før min datter og jeg begynder at arbejde med den.

Hvilken kornstørrelse bør jeg bruge til at slibe den? Jeg bør vel begynde med noget meget groft og derefter gå ned i størrelse, men jeg er lidt usikker på, hvilke intervaller jeg skal vælge.

Jeg har en excentersliber fra Dewalt - fungerer slibepapir fra andre mærker også, eller skal jeg af en eller anden grund købe samme mærke?

• Gammel, slidt dørstillet op ad et hegn ved siden af et arbejdsbord på en brolagt terrasse.
F Funcadelic sagde:
Jeg fandt en gammel dør til en hule, som min kone og svigerfar byggede for 20 år siden. Jeg syntes, det kunne være sjovt at bruge den som bordplade. Den er dog selvfølgelig meget splintret og slidt, så jeg vil slibe den op, inden min datter og jeg begynder at fixe med den.
At skrue eller lime en plade af glatmetal på døren synes jeg, du skal overveje, det bør give en holdbar overflade hurtigt og billigt.

• Synes
Funcadelic
  • Laddar…
T
F Funcadelic sagde:
Jeg fandt en gammel dør til en hytte, som min kone og svigerfar byggede for 20 år siden. Jeg syntes, det kunne være sjovt at bruge den som plade. Den er dog selvfølgelig meget splintret og slidt, så jeg vil slibe den, inden min datter og jeg begynder at arbejde med den.

Hvilken kornstørrelse burde jeg bruge til at slibe den? Jeg burde rimeligvis starte meget groft for så at gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg lidt usikker på.

Jeg har en excentersliber fra Dewalt - fungerer også andre mærkers slibepapir, eller skal man af en eller anden grund købe samme mærke?
Du kan købe, hvilket mærke du vil, så længe hulmønsteret er det samme.

Start med korn 40 og så 60, 80, 120 - længere behøver du ikke gå, hvis det skal være til at have som plantebord eller arbejdsbord. Olie den for at få lidt bedre fugtmodstand.

• Synes
Funcadelic
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Du kan købe hvilket som helst mærke, så længe hulbilledet er det samme.

Begynd med 40 korn og så 60, 80, 120 - længere behøver du ikke gå, hvis det skal være som plantebænk eller arbejdsflade. Olier den for at få lidt bedre fugtmodstand.
Tak!

• Synes
Testarn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.