Jeg tænkte på at bygge videre på en eksisterende væg med perlespont i et rum uden loftlister (men perlespontvæggen skal have loftliste). Jeg overvejede at bruge sådan nogle 600-plader for at gøre det lettere for mig (fastgøres på en eksisterende betonvæg). Hvad jeg kan læse mig til, vil man have et mellemrum på ca. 10-20mm i hvert hjørne. Loft- og gulvliste forstår jeg, men hvordan løser man tilslutningen mod væggen på den bedste måde? Jeg tænker, at en fleksibel hjørneliste kunne fungere, men jeg undrer mig så over, hvordan man gør oppe, hvis man ikke har loftlister på de tilstødende vægge? Skærer man så den fleksible liste i to niveauer, så den går helt op på den tilstødende væg og kun til loftlisten på perlespontvæggen?

Eller kan man have loftlisten på væggene også og få en bedre tilslutning til loftet?

Eller er der en anden metode, jeg helt har overset? Er det muligt at gå helt ud mod væggene, eller er der en risiko for, at det revner, når det bevæger sig? (En betonvæg mellem to andre vægge, ca. 4m bred)

Hav en fortsat god aften!

S Sweetfancymoses sagde:
Tænkte bygge på en eksisterende væg med perlespont i et rum uden loftlister (men perlespontvæg skal have loftliste). Tænkte mig sådanne 600-plader for at gøre det lettere for mig (fastgøres på eksisterende betonvæg). Hvad jeg kan læse mig til, vil man have et mellemrum på ca. 10-20 mm i hvert hjørne. Loft- og gulvliste forstår jeg, men hvordan løser man tilslutningen mod væg på bedste måde? tænker en flex hjørneliste kunne fungere, men undrer så over, hvordan man gør oppe, hvis man ikke har loftlister på tilsluttende vægge? Skærer man så flexlisten i to niveauer, så den går helt op på tilsluttende væg og kun til loftliste på perlespontvæggen?

Eller kan man have loftlisten på væggene også og få til lofttilslutningen bedre?

Eller findes der en anden måde, som jeg helt har overset? Kan man gå helt ud mod væggene, eller er risikoen for, at det sprækker, når det bevæger sig? (En betonvæg mellem to andre vægge, ca. 4 m bred)

Fortsat god aften!
Hej, hvordan løste du til sidst dit problem? Jeg prøver at finde ud af, hvordan jeg skal afslutte perlesponten på et yderhjørne. På den anden side af hjørnet vil der være en tapet.
Tak!

B Beaam sagde:
Hej, hvordan løste du til sidst dit problem? Jeg prøver at finde ud af, hvordan jeg skal afslutte perlesponten på et yderhjørne. På den anden side af hjørnet vil der være en tapet.
Tak!
Hej Beeam,
Det endte med, at vi også gik med tapet på den væg. I vores tilfælde droppede vi det mest fordi vi følte effekten blev for lille da vi har en større dobbeltdør i væggen og at der også behøvedes lister osv. Nu er jeg ingen ekspert, men jeg ville have hældet til at ramme det hele ind med en liste. Men det ville være interessant, hvis nogen med rigtig erfaring på dette område kunne dele ud af deres viden😀

• Synes
Beaam
  • Laddar…
S Sweetfancymoses sagde:
Hej Beeam,
Det endte med, at vi også brugte tapet på den væg. I vores tilfælde droppede vi det mest, fordi vi følte, at effekten blev for lille, da vi har en større dobbeldør i væggen, og at der også skulle være gerigter osv. Nu er jeg ingen ekspert, men for mit vedkommende ville jeg have skåt for at indramme det hele med lister. Men det ville have været interessant, hvis nogen med rigtig erfaring på dette område kunne dele deres viden😀
Tak så meget for svaret! 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.