Jeg er ved at bygge en terrasse og har fået fat i et parti nye lægter, som dog ikke er imprægnerede.

Overvejelser:
- Hvordan skal jeg håndtere disse for at sikre længst mulig levetid?
- Skal jeg male eller olie dem eller begge dele?

Du kan jo ikke bruge dem til at bygge rammen til terrassen. Der samles for meget stillestående vand til, at de kan holde. Til læhegn eller hegn fungerer de dog fremragende, hvis du maler dem med facademaling.

Janus82 Janus82 sagde:
Du kan jo ikke bruge dem til at bygge skelettet til terrassen. Der samles for meget stående vand til at de holder. Til læhegn eller hegn fungerer de dog fremragende, hvis du maler dem med facadefarve.
Afhænger af valg af facadefarve. F.eks. akrylatfarve skal ikke bruges rundt om på træværk.

andreascarlsson andreascarlsson sagde:
Jeg er ved at bygge en terrasse og har fået fat på et parti nye reglar, som dog ikke er imprægnerede.

Overvejelser:
- Hvordan skal jeg håndtere disse for så lang levetid som muligt?
- Behøver jeg male eller oliere dem eller både og?
Til en markplaceret terrasse i mørkt område er de ikke egnede, men hvis du skal bygge en lidt højere og luftigere konstruktion i lyst område, kan det mange gange gå næsten lige så godt som imprægneret. Sørg for at oliere endetræ med nogen imprægneringsolie eller lignende og sørg for at måske støbe lidt højere stolper. Farve forlænger ikke levetiden, snarere tværtimod.

Hej
Læg tagpap på bærende bjælker og gulvåsser så forbliver det tørt.
/W

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.