Hej,

Bor i et hus med uudnyttet overetage og er begyndt at overveje at indrette denne.
Stueetagen er beton fra Finja prefab mens overetagen er traditionel træstomme.
Der er mange trin at gå igennem, et af dem er, hvordan man håndterer dampspærre (eller hvad der nu er den korrekte betegnelse). For betonvægge har jeg forstået, at man ikke har nogen plastik som i træstomme.
Hvordan pokker håndterer man dette på overetagen?
På nuværende loft ligger isoleringen altså direkte på filmen, som igen ligger på gitteret.
Er I med?

• Isolering og træbjælker i en loftskonstruktion med synlige metalbeslag.
Senest redigeret:
I mellembjælkelaget, den du har billede af, behøver du ikke have plast/diffspærre. Den skal du sætte i loftet mod ydertaget så at sige...

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
I mellem etagedækket, den du har billede på, behøver du ikke at have plast/dampspærre. Den skal du sætte i loftet mod ydertaget så at sige...
Ikke med på hvordan du mener, i dag er overetagen uisoleret, dvs koldloft. Men hvis jeg indretter, kommer jeg jo til at skulle bruge plast på skunkvæg, skråvæg og taget (på overetagen). Spørgsmålet er, hvordan det skal tilsluttes mod underetagen. Er du med?

Ok. Du skal bare afslutte plasten der nyt gulv møder indervæggen Eller et lille stykke under det nye gulv.

Ok. Du skal bare afslutte plasten, hvor det nye gulv møder indervæggen, eller en lille smule under det nye gulv..
Tape mod den væv, der er på billedet altså?

Gør så godt det går, ikke hele verden ellers.

• Synes
Rena
  • Laddar…
Gør så godt det går, ikke hele verden ellers.
Vi får se om det bliver nogen overetage, ellers sjovt at fundere på ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.