Skal sætte et nyt loft op og overvejer at bruge OSB og gipsplader, er det en dum idé eller?
Grunden til at jeg ikke kun vil have gipsplader er for at undgå en masse besvær når man skal hænge ting op i loftet (lygter, lamper, projektorer osv.), vil have OSB og gips på alle vægge også af samme grund men kan ikke finde nogen info om det for lofter.
Tak på forhånd
Grunden til at jeg ikke kun vil have gipsplader er for at undgå en masse besvær når man skal hænge ting op i loftet (lygter, lamper, projektorer osv.), vil have OSB og gips på alle vægge også af samme grund men kan ikke finde nogen info om det for lofter.
Tak på forhånd
Du kan selvfølgelig have OSB i dit loft, selvom det er usædvanligt. Normalt sidder der lægter cc 300 under (eller over, alt efter hvordan man ser det) gipsen, så det plejer alligevel at være let at finde en lægte at skrue i, når man sætter ting op.
Jeg ved ikke, hvordan din glespanel er fastgjort, jeg ved heller ikke, hvor meget træk man kan belaste to st tretumsspik med, før de går ud.
Værd at tænke på, inden man belaster taget med dobbelt så meget vægt, eller nja, osb er jo lidt lettere end gips, men mere vægt end bare gips bliver det jo.
Værd at tænke på, inden man belaster taget med dobbelt så meget vægt, eller nja, osb er jo lidt lettere end gips, men mere vægt end bare gips bliver det jo.
Man skruer vel det meste i dag, især når det skal sidde i loftet for at undgå evt. udtræk, hvis man har lidt vægt, i det mindste gør jeg det.JOW sagde:
Klik her for at svare