489 læst ·
3 svar
489 læst
3 svar
Hvilket klæbemiddel til Regina loftplader (6mm)?
Hej!
Jeg overvejer at montere Moelvens renoveringstag "Regina". I monteringsvejledningen står der, at pladerne skal skrues og limes.
Jeg vil montere mod et eksisterende loft af ubehandlet træ.
Hvilket lim anbefales?
Jeg overvejede selv PL400. Men hvad siger forumet?
Jeg overvejer at montere Moelvens renoveringstag "Regina". I monteringsvejledningen står der, at pladerne skal skrues og limes.
Jeg vil montere mod et eksisterende loft af ubehandlet træ.
Hvilket lim anbefales?
Jeg overvejede selv PL400. Men hvad siger forumet?
Direkte mod det eksisterende træloft, det skal være så jævnt/plant, at det kan lade sig gøre, det må ikke være ujævnt, ellers kan pladerne måske bule, og det vil blive meget synligt. Det samme gælder, hvis samlingerne ikke er helt plane. Pladen kan gå i stykker, når skruen sættes i noten. En bærelekt, der justeres for at få det jævnt/plant, er at foretrække. Har plader i loftet, men intet limmet, det er lidt overkurs med lim og klistret. Bare sætte lidt tættere med skruer. Hvor stort er rummet.
Rummet er 15 m2. Desværre er det svært med at lægte. Der er en kakkelovn som gør det næsten umuligt at sænke loftet.J jonaserik sagde:Direkte mod det eksisterende trætak, er det så jævnt/plant at det går, det må ikke være ujævnt, for så vil pladerne måske bule og det vil kunne ses tydeligt. Ligeledes hvis samlingerne ikke er helt plane nedenunder. Pladen kan gå i stykker, når skruen sættes i noten. En lægte der rettes ind for at få det jævnt/plant er at foretrække.
Har plader i loftet, men intet limmet, ligesom lidt overkurs med lim og klistret. Bare sætte lidt tættere med skrue.
Hvor stort er rummet.
Klik her for at svare