S
summa sumarum(skrev rätt nu)
sæt det du vil. osb billigere end plywood.

• Synes
Olageras
  • Laddar…
Bare den anden side for mig :cool:

S
nok kan man køre dette længere.

G
Skal man have bevægelsesfuge på krydsfiner? Eller kan den sættes kant til kant?

20 mm plywood limet kant i kant 50 mm skrue bliver godt

....ja det burde jo holde til et billede eller to i hvert fald.

...og den dag man vil ændre noget, når alt er limet og skruet i flere lag både væg og gulv, kræves en uddannelse til "dynamitard" :D
Jeg har selv tænkt den tanke mange gange, at, tænk hvis jeg skal åbne op igen........

Vil vi holde liv i tråden lidt til, kan vi specificere hvilken type gips man mener, eksempelvis:

* fra "OSB eller krydsfiner bag gips?"
* til "OSB eller krydsfiner bag vådrumsgips?

For nogle år siden var der forvirrede diskussioner om, hvorvidt det var tilladt med en træplade overhovedet der, men nu er det vel det? Så hvad siger I? OSB eller krydsfiner? :-)

har aldrig brugt OSB men det ser ud til at være noget affald som ikke duer til andet end gemme bag gips

i dette kommer Vi aldrig til at vide hvilket som er rigtigt eller forkert, brug sund fornuft

Mikael_L
Wow, sådan et sammentræf. Jeg gemmer den faktisk bag ved gipset,...

... men du, sladre ikke.
Jeg skruer den endda fast om natten med lyset slukket, så ingen skal se det ... :rolleyes:

...det mærkeligste af alt er, at når pladen først sidder der, uanset type, så fungerer det rigtig godt, og man behøver aldrig tænke på, hvad det er for en plade, der sidder der. Bare der sidder noget mere end gips...... Mon hvorfor det er på denne måde?

For at tilføre denne tråd yderligere vigtig info kan jeg fortælle, at i vores nye hus bliver der 15mm perlespont bag gipsen, så jeg kan snedkerere med lampen tændt :)

(Var til konkursauktion efter et høvleri og købte 230 m2 for 1800:-)

• Synes
Patric Sandström
  • Laddar…
Elkludde sagde:
har aldrig använt OSB men det ser ud til at være noget affald som ikke dur til andet end at gemme bag gips

i dette vil Vi aldrig få at vide hvilket som er rigtigt eller forkert, anvend sund fornuft
Det er vel omtrent det man har det til?
Derimod TROR jeg det er stærkere end almindelig krydsfiner og spånplade.
Har jeg ret der, eller i det mindste på et af alternativerne.
For retfærdighedens skyld så sammenligning i samme tykkelse.

Givetvis er alt andet end 22mm fer og not gulvplade forkasteligt at have i væg men bare for at :cool:

Ifølge min opfattelse er krydsfiner stærkere end OSB også en anden pris
taler vi om prima fyrkrydsfiner? eller noget andet

Plywood har bedre styrke end OSB, men forskellen er ikke stor i sammenligning med spånplade, som er betydeligt svagere og lettere smuldrer. Alt duer alligevel efter min mening, så længe man ikke skal have elefanter på væggene.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.