107,444 læst ·
135 svar
107k læst
135 svar
OSB eller krydsfiner bag gips?
Enig, råspont er blevet sømmet i alle tider og har aldrig løsnet sig og gør det ikke nu heller.Matti_75 sagde:
Søm råsponten, skru gipsen med 30 mm gipsskruer, har virket lige siden gips blev opfundet.
Man TOM sømmede med 30 mm hugget søm uden problemer, hvorfor besvære det med sømpistoler der ødelægger det meste?
A
Alfred Jonsson
Banlyst
· Västra Götaland
· 208 indlæg
Alfred Jonsson
Banlyst
- Västra Götaland
- 208 indlæg
Kender ingen tækkemand som sætter spånplade i væggene.Johan Gunverth sagde:
Vi sætter ALTID OSB + Gips, og det gør alle andre firmaer jeg kender til også.
Hvorfor blive ved med at klynke over, hvad snedkere altid gør eller ikke gør, branchen er fuld af folk, der gør det ene eller det andet på grund af gamle vaner.
Der er allerede blevet præsenteret uafhængige tal på, at samtlige plader (spån/OSB/plywood) klarer belastningen, der kan opstå i et normalt hjem.
Åbenbart er der folk, der kalder sig både konstruktører og snedkere, som både monterer det ene og griner af det andet, dette mener jeg, man kan lade være med at bekymre sig om, da der findes uafhængige fakta i sagen.
Personligt vælger jeg det, der er billigst og har aldrig haft nogle problemer med hverken billeder eller store tv-apparater.
Der er allerede blevet præsenteret uafhængige tal på, at samtlige plader (spån/OSB/plywood) klarer belastningen, der kan opstå i et normalt hjem.
Åbenbart er der folk, der kalder sig både konstruktører og snedkere, som både monterer det ene og griner af det andet, dette mener jeg, man kan lade være med at bekymre sig om, da der findes uafhængige fakta i sagen.
Personligt vælger jeg det, der er billigst og har aldrig haft nogle problemer med hverken billeder eller store tv-apparater.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Endelig!Gabbe1 sagde:...
Der er jo allerede blevet fremlagt uafhængige tal på, at samtlige skiver (spån/osb/plywood) klarer belastningen, der kan opstå i et normalt hjem.
Tydeligvis er der folk, der kalder sig både konstruktører og snedkere, som både monterer det ene og griner af det andet, dette mener jeg, man kan se bort fra, da der findes uafhængige fakta i ...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg