Er det ikke nok at trække gipsen med gennemgående skrue gennem alle plader?

S
den kan række, men træ der svulmer har stor kraft. bedre med skrue hele vejen.

SBH sagde:
så må du også lime. Spikrede plader og råspont er aldrig sjovt.
spiger trækkes ud af træets bevægelse (gælder også spånplader)
Nu tror jeg, at du maler fanden på væggen. Så skulle de fleste facader og tage med andre ord falde af? Det er ikke længere blanke spiger, som bruges.

Matti_75 sagde:
Nu tror jag du maler fanden på væggen. Så skulle de fleste facader og tage med andre ord løsne? Det er ikke blank søm længere der bruges.
Enig, råspont er blevet sømmet i alle tider og har aldrig løsnet sig og gør det ikke nu heller.
Søm råsponten, skru gipsen med 30 mm gipsskruer, har virket lige siden gips blev opfundet.
Man TOM sømmede med 30 mm hugget søm uden problemer, hvorfor besvære det med sømpistoler der ødelægger det meste?

raveper sagde:
Rækker det ikke at trække gipsen med gennemgående skrue gennem alle plader?
Du skal aldrig bruge gipsskruen til at holde fast mere end selve gipspladen, papiret er ikke stærkt nok til det.

Spån/osb/plywoodpladen skal sidde fast først.

S
nepp bare erfaring. men dette gælder ikke 5,10 år gammelt træ mere når det nærmer sig tyve år gammelt.

Daniel78 sagde:
Du skal aldrig bruge gipsskruen til at holde mere end gipspladen, papiret er ikke stærkt nok til det.

Spån/osb/plywoodpladen skal sidde fast først.
Det er vel næppe skruehovedet og gipsen der holder imod, men skruens gevind i så fald.

Gipsskruen trækker igennem gipset længe inden den vil fastgøre både gips og underliggende plade.

A
Johan Gunverth sagde:
Nævner du OSB for samme tømrer, får du en skovlfuld skældud. De har lært på den hårde måde at kalde det "skitplyfa". :D
Finer er naturligvis overlegent begge, men har som bekendt en helt anden prislapp.
Kender ingen tækkemand som sætter spånplade i væggene.

Vi sætter ALTID OSB + Gips, og det gør alle andre firmaer jeg kender til også.

Hvorfor blive ved med at klynke over, hvad snedkere altid gør eller ikke gør, branchen er fuld af folk, der gør det ene eller det andet på grund af gamle vaner.

Der er allerede blevet præsenteret uafhængige tal på, at samtlige plader (spån/OSB/plywood) klarer belastningen, der kan opstå i et normalt hjem.

Åbenbart er der folk, der kalder sig både konstruktører og snedkere, som både monterer det ene og griner af det andet, dette mener jeg, man kan lade være med at bekymre sig om, da der findes uafhængige fakta i sagen.

Personligt vælger jeg det, der er billigst og har aldrig haft nogle problemer med hverken billeder eller store tv-apparater.

Gabbe1 sagde:
...
Der er jo allerede blevet fremlagt uafhængige tal på, at samtlige skiver (spån/osb/plywood) klarer belastningen, der kan opstå i et normalt hjem.

Tydeligvis er der folk, der kalder sig både konstruktører og snedkere, som både monterer det ene og griner af det andet, dette mener jeg, man kan se bort fra, da der findes uafhængige fakta i ...
Endelig! :D

Mikael_L
Er vi færdige nu, for denne gang ... :cool:

Sådan her på 4. side ... ;)

Mikael_L sagde:
Er vi færdige nu, for denne gang ... :cool:

Sådan her på 4. side ... ;)
4. side?, det er 7 sider for mig.

Mikael_L
Ahhh, ja ...
4'e siden for mig:

• Bygghus.se indstillinger i Firefox, viser sorteringsmetode og antal indlæg pr. side, med valgmuligheder for "Linjär - Senaste överst" og "Visa 30 inlägg per sida".
Mikael_L sagde:
Ahhh, ja ...
4'e siden for mig:
Er du færdig nu? ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.