Hej!
Jeg er i gang med garagen og overvejer, hvordan jeg skal gøre med indersiden af taget.
Det drejer sig om et fladt garagetag med en hældning på 1 grad og 3-lagsdækning. Overfladelaget er ifølge T-emballage diffusionsdicht (selvfølgelig), så jeg kan ikke have plast på indersiden af taget. Hvordan skal jeg så gøre? Dampspærre eller skal jeg bare lade være med at sætte noget op og blot sætte lægterne op?
Tagets opbygning ser således ud, indefra og ud.
Gips - lægter - 270mm isolering - 45mm luftspalte - brædder - tagbelægning
Så... et lag mellem lægter og isolering eller?
Tak på forhånd
Jeg er i gang med garagen og overvejer, hvordan jeg skal gøre med indersiden af taget.
Det drejer sig om et fladt garagetag med en hældning på 1 grad og 3-lagsdækning. Overfladelaget er ifølge T-emballage diffusionsdicht (selvfølgelig), så jeg kan ikke have plast på indersiden af taget. Hvordan skal jeg så gøre? Dampspærre eller skal jeg bare lade være med at sætte noget op og blot sætte lægterne op?
Tagets opbygning ser således ud, indefra og ud.
Gips - lægter - 270mm isolering - 45mm luftspalte - brædder - tagbelægning
Så... et lag mellem lægter og isolering eller?
Tak på forhånd
Lænede mig også lidt i den retning, da luftspalten trækker evt. fugt ud. Glemte at nævne, at jeg har vindduk som skaber luftspalten, men den er jo diffusionsåben, så det bør vel ikke spille nogen rolle?
Klik her for at svare