Hej,

Jeg har lidt pladsmangel, og byggemarkedet jeg handler hos for min renovering ferielukker i dag. Så jeg måtte købe og transportere mine gipsplader hjem. Er denne opbevaring ok i et stykke tid?

Mvh Rickard

• Stakke af gipsskiver placeret under et halvtag i nærheden af brænde og en parkeret bil.
Sådan skriver gyproc
Opbevaring på hårdt underlag (asfalt, komprimeret sand osv.)
• Kortvarig mellemlagring af tørre plader under presenning kan ske i højst 2 dage (uden plastning).
• Plastemballerede pakker kan opbevares under presenning i længere tid. Regnvand må ikke samles under pakkerne 1. Presenningerne skal arrangeres, så jordfugt kan tørre ud.
Opbevaring på ikke-hårdt underlag, f.eks. almindelig jord
Opbevaring under presenning på ikke-hårdt underlag bør undgås. Hvis det alligevel skal gøres, skal der tages foranstaltninger for at beskytte pakkerne mod jordfugt og kontakt med jorden.
Ved opbevaring i mere end 1–2 dage skal pakkerne være plastemballerede.

Mine lå ude længe i efteråret under åben himmel, dog godt indpakket i plastik.

Så længe der ikke kommer vand på dem, kan der vel ikke ske noget. Nogen har sikkert andre erfaringer...

Hm, bedre at tage det sikre før det usikre føler jeg. Jeg må gøre plads i garagen i aften og bære dem derind. Tak for svarene.

• Synes
fgo
  • Laddar…
Så længe de ligger plant og tørt, er der ingen problemer. Det ser ud til at være betonggulv under tag, så da kan de blive liggende.

Men synes når man flytter rundt på gipsbunker. Skal de ligge jævnt og pænt både i længde og side, ser så sjusket ud ellers. Udover dette er der ingen problemer med at opbevare som du har nu, skulle vel heller ikke blive regn.

Aja, nu er de båret ind i garagen i hvert fald. Der ligger de trygt uanset vejret udenfor ;)

• Synes
Fredrik99
  • Laddar…
God hverdagsmotion!
20 skiver eller hvor mange det kan være, bliver 500kg :strong::strong:

• Synes
FMaki
  • Laddar…
60 skiver... :strong:

Imponerende
Lige så tungt som en bil...

Ja, begynder at kunne mærkes i dag.

Stablet disse 2 gange, samt båret ind 74 plader gulvspån. Godt man har haft bærhjælp!

Det er bagsiden ved at renovere. :worried:

Sant! Men som du skrev, god motion bliver et af det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.