SnickarNicke sagde:
Jeg som bare skulle skifte taget.... :S

Det er ikke bare at grave, jeg har brug for at rive terrassen også, men det er måske det, der behøves. Skal forsøge at kigge lidt mere, når jeg har revet taget, så får jeg se, hvordan det ser ud derunder.

Jeg tænkte en weekendens arbejde, men sådan bliver det aldrig... det samme med "Jeg skal bare tage en øl.." d^_^b
Haha. Kender det godt. :P

Nu er taget og den øvre del af begge vægge nede. Jeg rev også en del af den ydre væg, og shit hvor dårligt det var bygget.

Der står tre stolper i den ydre del, men "bæringen" ligger ikke på stolperne. Der sidder en vinkel på hver side af stolperne (med tre skruer), som bæringen ligger på. Den, der har gjort dette tidligere, kan ikke have vidst så meget om, hvordan en stabil løsning bør være. Det er et under, at vinklen har holdt, mens "stolerne" er brækket (når sneen kom).

Ola78
Lyder virkelig som om det har været et rigtig fuskbygge den veranda. Jeg er enig med dig, de kan ikke have vidst ret meget om at bygge, de kunne da i det mindste have brugt bjælkesko i stedet for vinkeljern. Det bedste er jo selvfølgelig at lægge bærelinjen på stolperne.

SnickarNicke sagde:
Nu er taget og den øvre del af begge vægge nede. Jeg rev også en del af den ydre væg, og shit hvor dårligt det var bygget.

Der står tre stolper i den ydre del, men "bæringen" ligger ikke på stolperne. Der sidder en vinkel på hver side af stolperne (med tre skruer) som bæringen ligger på. Den der har lavet dette tidligere kan ikke have vidst meget om, hvordan en stabil løsning bør være. Det er et under at vinklen har holdt, mens "stolene" har brækket (når sneen kom).
Så fik man jo at vide, at der findes bæreevne i en vinkel.:wow:

Jeg følte lidt på stolperne og de virker til at sidde godt, så jeg vil genbruge dem. Eftersom stolperne ikke bøjede sig under al den sne, der var, tror jeg, at de holder i fremtiden også. Det er 3 styk 95x95 på 240cm.

Jeg har tænkt mig at save ud i stolperne for bærelinjen, så den står i stolpen, så bliver den stabil.

Bærelinjen i væggen får bjælkesko og jeg tror, at konstruktionen bliver tilstrækkeligt stabil. Terrassen er jo ikke så stor, så jeg behøver ikke overdimensionere.

Nu bliver det desuden tryk-virke, hvilket det ikke var tidligere.

barajag sagde:
Då fik man jo veta, at det finns bärkraft i en vinkel.:wow:
Ja, mere end 2" 3 i hvert fald. :x

Ola78
SnickarNicke sagde:
Jeg følte lidt på stolperne, og de ser ud til at sidde godt, så jeg vil genbruge dem. Da stolperne ikke bøjede sig med al den sne, der var, tror jeg, at de vil holde i fremtiden også. Det er 3 stk 95x95 på 240cm.
Er det så kraftig stolpe, behøver du nok næppe være bekymret, den holder.

280 skal det være... Og det er ikke stolpen, jeg er bekymret for, det er hvordan den sidder dernede... Jeg har ingen anelse, men eftersom den klarede sneen, bør den sidde som den skal.

Her kommer lidt billeder af, hvordan det så ud, før jeg rev.

Provisorisk støtte, indtil snickarNicke har tid
brak1.jpg

Lidt tynd måske
brak2z.jpg

Bærende?
brande.jpg

Så godt blev det, da jeg fjernede en overligger
Den var så rådden, at alle sømmene blev siddende :O
brak3.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.