jeg tænkte at sænke det gamle loft 45 mm, blandt andet for at trække nyt el der, og det er allerede tæt på 2,60 i lofthøjde. Men som alt andet i dette selvbyggeri er det skævt og kroget. Jeg måler 3 cm forskel i højde på forskellige steder ved en hurtig gennemgang. Tidligere har der været et fyrretræsloft, der er blevet mørkere, og næppe nogen har reageret på, hvor skævt det har været, men nu er det et køkken der, og det bliver et lyst underloft.
Jeg har sat 45x45 langs med loftsbjælkerne (ja, fyrretræsloftet er sømmet i loftsbjælkerne) og skal diagonalt have 22x95 som sømlister til de nye loftsplader. Jeg skal måle det laveste punkt på loftet og bruge det som reference at starte fra.
Skal jeg så tage stykker af masonit og lave jævne 3-6-9-12....mm afretning på hver punkt, hvor jeg fastgør 22x95 i 45x45? Eller direkte fra siden og i niveau fastgøre endnu en 45x45 jævnt med hver 45x45, som er skruet opad i spærhovedet? Eller hvad har I af andre forslag. Jeg har aldrig afrettet et indendørs loft før, og jeg bliver vanvittig over alt, der er skævt og skævt i dette hus.