Skal sætte en ledhejseport i garagen og overvejer at renovere loftet indvendigt først, da de nuværende gipsplader fra -78 hænger en del. Hvordan gør jeg det nemmest? Kan man sætte nyt gips direkte på det eksisterende, eller skal man tage det gamle loft ned først?
renoveringsgips?
 
Årsagen til, at det hænger ned, kan måske skyldes, at der er for lidt afstand mellem reglarne?
Alderen tager sikkert også sin ret.
Måske værd at tjekke, så du ikke får det samme problem med det nye gips efter en tid.
cc30 bliver godt for gips i loft.
 
Hvis det gamle giploftet hænger, er det sandsynligvis ikke tilstrækkeligt med lægter, der holder det oppe. C/c 300 mm er det, der anbefales.
Det kan også være lægterne, der er for svage, 28x70 bruger man oftest.
Renoveringsgips i loftet kan du glemme. ;-)
 
Nå. Interessant læsning. Jeg har ingen plader overhovedet i dag, men vil have nogle. Findes der andre typer af plader måske?

Jeg vil bare slippe for at se det tidligere fugtskadede loft mm, og har ingen rigtig lyst til at sømme glespanel op....
 
så hvad gøre? Tage det gamle tag ned, tjekke regler, eventuelt sømme ekstra glespanel op og så sætte ny gips op? Meget arbejde..
 
Chriskay sagde:
Meget arbejde..
...men det bliver godt! :)
 
Immobil skrev "Renoveringsgips i loftet kan du glemme. ;-)"

Hvorfor da da?
 
Prøv at jonglere en sådan tynd skive op i loftet. :eek:
 
OK, så prøver jeg det!
Surfede videre lidt på disse sider og så, at problemet er, at skiverne bøjes.
De længste skiver bliver kun 135cm, så det kan være værd et forsøg.
Ingen andre mærkelige problemer?
 
Hvorfor ikke sætte plade i stedet? Jeg har det i min garage, blev faktisk rigtig pænt og går MEGET hurtigere at sætte op. Går godt at sætte op uden gles dessuden. Men det er klart, den gamle gips må vel ned....
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.