Jeg betalte ca. 160:- kvm for 10cm plader og betonen færdig kostede ca. 1000:-kbm og 500:- fragt uden moms. Så er det bare at regne. :P Jeg regnede på at færdig beton blev billigere da jeg ikke har krog på bilen og så ville have været nødt til at købe lev af sand mm for at blande selv. Tungt var det at køre ind ca. 1 kbm for hånd og selv men ca. 1 time tog det og med tanke på at de tog ca. 3500:- for pumpebil så var det let sparede penge.
 
så hvad blev den samlede slutpris for dig med alt? hvor stort var rummet?
 
Rummet er på 10.8 kvm men prisen har jeg ikke fundet ud af endnu da jeg ikke har fået fakturaer fra Betongen eller dem der hentede alle masser der blev gravet ud. Derefter vil disse tal ikke kunne overføres til dit gulv da mit rum er et badeværelse så jeg har masser af isolering og afløb som du sikkert ikke har i fyrrummet. ;)
 
har faktisk et afløb..: ;) tak for alle svar!
 
Hej,
Jeg har gjort præcis det, du skal gøre, men startede om foråret, da man har en varm periode foran sig. Jeg syntes, det var skræmmende at grave sig ned. Under mit gamle betongulv fandtes der klippe og bjergkros (store sten). Vores rådgiver sagde, at man for alt i verden IKKE skal gå under murfundamentet, dvs. den mur, væggene står på. Det gjorde vi alligevel på visse steder, da jeg til sidst fik en fornemmelse for, hvor langt man kunne gå. Vi gik et sted ned omkring 1,5 m, da vi lagde afløbsrør.
Tips:
Vi har isoleret nedenfra og op med (se mine tidligere indlæg) LECA kugler, geotekstil, plastikfolie (byggeplast 0,2) for at udelukke evt. radon, 2 lag isodrän dvs. totalt 20 cm, geotekstil og sluttede med armeret beton 6c, tror jeg det var (det ved betonleverandøren). Så har vi valgt at indstøbe gulvvarme (vandbåren) i betongulvet, da man sparer gulvhøjde samt vand, da det energimæssigt bliver bedre (kan tilsluttes pillefyr osv.). Så trækker vi el, LAN, telefon, TV i gulvet, så man slipper for grimme kabelføringer på væggen. Arealet, vi skal lægge, er 60+20 kvm (trin 2). Støbning af 60 kvm koster ca. en 20'er (5,5 kbm), hvis du lejer det ud, hvilket jeg anbefaler. isodrän 200*60=12KDKK (tjek på blocket, der fandt jeg en, der solgte for 100DKK per kvm) og du har brug for armeringsmåtter (5*2,35 koster 478+moms hos Nyströms cement i Rö nord for Stockholm), najtråd, afstandsklodser (1,8 per styk hos Nyströms inde i byen 3,5!!!) og lidt andre ting. LECA kugler 92DKK+moms meget billigt! Gulvvarmen koster 23KDKK, hvilket bliver 6 slanger+ regningsudstyr samt installation. Vi planlægger at installere et system med kombineret jordvarme og solfangere med 2 akkumulator tanke evt. tilkoblet briketvarme.

Held og lykke
Mikael_hempulare ;D
 
  • Synes
hanness
  • Laddar…
Mikael_hempulare

Hvorfor har du isodränplader og ikke almindelig billig celleplast? Du har jo allerede en plastfolie, der holder fugten ude, hvad skal man så med isodränplader ovenpå, når disse er til for at transportere fugt væk.

Robert
 
Var min overvejelse også. Ligeledes føles det unødvendigt at bruge leca, da isodrän er kapillarbrydende. Men måske er der nogen, der har en egen sedelpres i kælderen. :P
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.