Hej.
Vi er begyndt at få revner i vores loft, som er kommet mere og mere i løbet af året som er gået.
Jeg overvejer lidt at sætte loft op i enten panel 13x120 finsavet eller typ huntonit loft.
Problemet er, at der er beton i etageadskillelserne, hvor også rør til radiatorerne og koldt/varmt vand går igennem. Vil helst undgå at lave hul i nogle af disse.
Var der en standard tidligere for, i hvilken dybde man lagde disse rør? F.eks. at der er 50mm fra loftet, før rørene kommer, eller kan de ligge hulter til bulter?
Huset er en 4-etagers lejlighedsbygning.
Kan man lime f.eks. 28x70 lægter op med et monteringslim? F.eks. casco superfix+\pl600
Vi er begyndt at få revner i vores loft, som er kommet mere og mere i løbet af året som er gået.
Jeg overvejer lidt at sætte loft op i enten panel 13x120 finsavet eller typ huntonit loft.
Problemet er, at der er beton i etageadskillelserne, hvor også rør til radiatorerne og koldt/varmt vand går igennem. Vil helst undgå at lave hul i nogle af disse.
Var der en standard tidligere for, i hvilken dybde man lagde disse rør? F.eks. at der er 50mm fra loftet, før rørene kommer, eller kan de ligge hulter til bulter?
Huset er en 4-etagers lejlighedsbygning.
Kan man lime f.eks. 28x70 lægter op med et monteringslim? F.eks. casco superfix+\pl600
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvornår er huset bygget?
1982
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Går virkelig tappvand og radiatorvand horisontalt i bjælkelaget? Hvis det er tilfældet, burde disse gå tættere på over- end undersiden af bjælkelaget. Havde det været et ældre hus, ville man bare have lavet gennemføringer. Jeg tror ikke, det skal være et problem med et underloft.
Nu var ikke jeg i byggebranchen i 80'erne, men plattbärlag begyndte jo at komme lidt før. I.s.f. har du jo mindst 50 mm. Dette burde du vel stadig have, da det uanset er blevet trukket på underkantarmeringen. Fastgørelser på 25-30 mm findes der jo masser af.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Som C.Ludin skriver, uafhængig af bjälklagstyp kan du altid lave 30 mm dybe fastgørelser.
Yes, i garderoben kommer rørene ind fra hovedledningerne, som så går ned i gulvet. De kommer derefter op ved radiatorerne ud af gulvet.J justusandersson sagde:
I stuen ville jeg gætte på, at det er 4-4,5m bredt.M Mikasw sagde:
Gangen ca. 2m
Køkkenet ca. 2,5m
Soveværelset ca. 2,5m
Kigget lidt på dem med hatprofiler, men går det, hvis man vil have færdige loftsplader fx Huntonit?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er dårlig projektering, når ikke kanalisationen er bedre struktureret. Men fastgørelse i bjælkernes underside er ret sikker alligevel.
Ved ikke hvordan det tag monteres men hvis man fastgør langs en langside skal man tilpasse cc mellem profilerne så det passer det man monterer.
Man kan fastgøre taggips i det system så vægten burde ikke være noget problem.
Kontakt Lindab direkte så får du sikkert tips til hvordan gøre.
Man kan fastgøre taggips i det system så vægten burde ikke være noget problem.
Kontakt Lindab direkte så får du sikkert tips til hvordan gøre.
Klik her for at svare