M Mortsken sagde:
Hvordan gør de ved synet?
For at kunne vide, hvad der er galt, bliver de vel nødt til at bryde op gulvet og listerne?
Ja jeg antager, at de gør det ved behov 🤷‍♀️

Har du tjekket afstanden mellem samlingerne og den mindste del? Som allerede nævnt, var der et rigtig kort stykke på et af dine billeder.

Jeg har et lignende problem to steder på mit gulv, da afstanden mellem samlingerne kun er 20 cm men skal være mindst 50 cm. Årsagen er, at trægulvet er let konkavt (har en lille forhøjning i midten), når det leveres. Derfor vil man gerne have, at samlingen på næste række havner i midten på den foregående række, så det trykkes ned og jævnes ud.

I dag var det syn, tænkte jeg deler synsmandens tanker om de problemer, jeg har med gulvene!!

Fortsættelse følger!

• Billede af inspektionsrapport om gulvproblemer med detaljer om svigt, knirke og anbefalinger til rettelser.
  • Synes
MultiMan og 6 andre
  • Laddar…
Har du talt med entreprenøren om foreslåede første tiltag?

Maxwells demon TotalControl sagde:
Har du pratat med entreprenøren om forslagede første tiltag?
Hvis om det er 10mm rundt hele gulvet. Så mistænker jeg, at det tiltag og omkostning for genopretning er på dig?

A atomlab sagde:
Om der er 10mm rundt om hele gulvet. Så mistænker jeg, at den foranstaltning og omkostningen for genopretning er på dig?
Går på mig? Hvad pludrer du om?

A atomlab sagde:
Hvis der er 10mm rundt om hele gulvet. Så mistænker jeg, at den foranstaltning og omkostning for genoprettelse går på dig?
Hvorfor skulle det gå på mig? Tilsynet har allerede fundet 2 steder, hvor gulvet har ligget for stramt, Lægningsanvisningen fra Barelink/Byggmax er fulgt.

Gulvet er allerede reklameret til Byggmax også, det vi gør, er at vente på Byggmax' udtalelse. Hvis de skyder skylden på snedkeren, og det viser sig, når alle lister er fjernet samt gulvet taget op og undergulvet kontrolleret, at alt er inden for tolerance, så falder omkostningen på Byggmax, og snedkeren fakturerer dem.

Tilsynsmanden havde egne tanker udover dem, der kan findes i Byggmax/Barelinks lægningsanvisning, som han mener burde være gjort anderledes. Disse kan læses i vedhæftet tilsynsudtalelse.

Maxwells demon TotalControl sagde:
Har du talt med entreprenøren om foreslåede første tiltag?
Ja entreprenøren tager på sig at ordne det, som manden havde bemærkninger til som første tiltag. Kontrol af luftspalte har han allerede begyndt med, samt omlægning af de brædder, manden syntes lå skævt.

Bliver det ikke bedre af det, må vi løfte parketgulvet op og kontrollere undergulvet. Skulle det også vise sig at være lige, så er det jo kun selve gulvet tilbage, og så får Byggmax en ordentlig regning i sidste ende.

• Synes
Freniño og 1 anden
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Hvorfor skulle det gå på mig? Bes man har allerede fundet 2 steder, hvor gulvet har ligget for stramt.
Svært at gætte det, når du kun valgte at poste det stykke, hvor det ikke fremgik. Kun at det lå uden bevægelsesplads i fugen mellem rummene.

Netop bevægelsespladsen er jo det første, man kigger på, og der har du jo desuden været tydelig med, at det sandelig er blevet fulgt til punkt og prikke.

A atomlab sagde:
Svært at gætte det, da du kun valgte at poste det stykke, hvor det ikke fremgik. Bare at det lå uden bevægelsesfrihed i fugen mellem rummene.

Netop bevægelsesfriheden er jo det første, man kigger på, og der har du jo desuden været tydelig med, at det minsandten er blevet fulgt til punkt og prikke.
Læs igen, Alt fremgår

Hvordan går det med gulvet?

A atomlab sagde:
Hvordan går det med gulvet?
Ja, hvordan går det mon.

Tømrerne har anstrengt sig og fjernet fodlister samt forsøgt at rette op på det de fik fra besigtigelsesmanden, hvilket har gjort gulvene meget bedre. Dog fortsat problemer med svigt og at vi har gulv der glider fra hinanden i kortsamlinger.

Byggmax afslår reklamation med henvisning til at gulvet har ligget i spænd nogle steder og stiller sig tvivlsomme over for at Diffusions åben mælkepapir er blevet brugt på gulvet efter lægning for at beskytte det mod skader under fortsat renovering.

Dog står der i deres egne papirer barelinks nu at passende beskyttelse skal anvendes og mælkepapiret er købt hos byggmax og har anvendelsesområde gulv.

Tømreren var hente nyt gulv i fredags den 29. September og lagde det ind i huset for at have noget at arbejde med i løbet af denne uge.

Vi begyndte at kontrollere mange gulve som allerede ligger i huset for at konstatere at majoriteten af gulvet er konvekst. Vi begyndte da at måle gulvet som blev hentet i fredags og ser at over 80% af også det nyindkøbte gulv er konvekst på kortsiden.

Tømreren og jeg tog til byggmax for at reklamere det nyindkøbte gulv og fik så 3 nye pakker. Disse åbnede vi på stedet hos byggmax for at konstatere at over 80% af også det gulv som vi åbnede der var konvekse på kortsiden.

Så med andre ord har byggmax leveret et gulv som ikke opfylder tolerancerne da et gulv på kortsiden hverken skal være konkave eller konvekse, der er ingen margin der, og på kortsiden skal et nyt gulv være 100% plant. Problemerne vi har fået af dette er at gulvet svigter samt at kortsamlinger glider fra hinanden.

Ny reklamation er lavet mod byggmax og afslår de også denne, vil en advokat blive inddraget, som vil tage sig af sagen fremover. Har hverken energi eller tid mere at bruge på dette.

Planen er at efter ny besigtigelse på tirsdag i næste uge at tage ud og købe nyt gulv. Begynde omlægning af alle gulve i huset samt gemme kvitteringer/fakturaer fra de håndværkere, der skal inddrages, og derefter kræve disse penge tilbage fra Byggmax.

Jeg vil således, hvis byggmax ikke tager sit ansvar, betale for omarbejdningen fra egen lomme, så alle håndværkere/leverandører får betalt.

Vi har en deadline for indflytning som allerede er passeret med 1 måned pga dette rod desværre.

• Plankestabler målt med lineal for at kontrollere konvexitet ved kortsiden, med fokus på ujævnheder i gulvplanker i en byggemiljø.
  • Trægulvbrædder med påskrifter, der viser fejl som buet kant. Situationen beskriver problemer med gulveleverancer og reklamation hos Byggmax.
  • En person måler et stykke trægulv med en vinkel lineal for at kontrollere planheden på gulvbrædderne i et rum.
  • En hånd, der bruger en lineal til at måle højden af et buet gulvbræt, der ligger på et lyst trægulv.
  • En hånd holder en lineal op mod en trægulvplanke for at måle dens planhed; Barlinek gulvplanker i baggrunden.
  • Vinkelvisning af en lineal på et gulv for at kontrollere niveauet, muligt ujævnt eller buet gulv. En støvsuger ses i baggrunden af en gang.
  • Synes
  • Trist
  • Elsker
-MH- og 5 andre
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Ja hvordan går det mon.

Tømrerne har lagt sig i selen og fjernet gulvlister samt forsøgt at rette op på det, de fik til sig af besigtigelsesmanden, hvilket har gjort gulvene meget bedre. Dog fortsat problem med eftergiven gulv og at vi har gulv, der glider fra hinanden i kortsamlinger.

Byggmax afviser reklamation med henvisning til, at gulvet har ligget i spænd nogle steder og stiller sig tvivlende over for, at Diffusions åben mælkepapir er blevet anvendt på gulvet efter lægning for at beskytte det mod skader under videre renovering.

Dog står der i deres egne papirer barelinks nu, at passende beskyttelse skal anvendes og mælkepapiret er indkøbt hos byggmax og har anvendelsesområde gulv.

Tømreren var og hentede nyt gulv i fredags den 29. september og lagde det i huset for at have at arbejde med i løbet af denne uge.

Vi begyndte at kontrollere en masse gulv, som allerede ligger i huset, for at konstatere, at majoriteten af gulvet er konvekst. Vi begyndte der at måle gulvet, som blev hentet i fredags og ser, at over 80% af selv det nyhentede gulv er konvekst på kortsiden.

Tømreren og jeg tog op til byggmax for at reklamere over det nyindkøbte gulv og fik da 3 nye pakker. Disse åbnede vi på stedet hos byggmax for at konstatere, at over 80% af selv det gulv, som vi åbnede der, var konvekse på kortsiden.

Så med andre ord har byggmax leveret et gulv, der ikke opfylder tolerancerne, da et gulv på kortsiden hverken skal være konkavt eller konvekst, der er ingen margen der, og på kortsiden skal et nyt gulv være 100% plant. Problemerne, vi har fået af dette, er, at gulvet giver sig, samt at kortsamlinger glider fra hinanden.

Ny reklamation er lavet mod byggmax, og afviser de også denne, vil en advokat blive inddraget til at håndtere sagen videre. Har hverken kræfter eller tid til at bruge mere på dette.

Planen er at efter ny besigtigelse på tirsdag i næste uge at tage ud at købe nyt gulv. Begynde omlægning af alt gulv i huset samt gemme kvitteringer/fakturaer fra håndværkerne, som skal inddrages og derefter kræve disse penge tilbage fra Byggmax.

Jeg vil altså, hvis byggmax ikke tager ansvar, betale for omarbejdelsen af egen lomme, så alle håndværkere/leverandører får betalt.

Vi har en deadline for indflytning, som allerede er overskredet med 1 måned på grund af dette rod desværre,
Hvilket skodgulv! Godt kæmpet!

• Synes
Hjaal og 2 andre
  • Laddar…
Ja men hvilket mørke! At gulvet er konkavt siger jo en hel del om, at det bliver svært at få det til at ligge plant mod underlaget.

Hvad blev det for et gulv nu i stedet?

Byggmax vil vel i højden tilbyde sig, at I reklamere over det gamle skidt, men det må vel ses som bedre end ingenting. Om end retfærdigvis snålt mod det I har lidt. Ellers håber jeg at advokaten er skarp og på tæerne.

A atomlab sagde:
Ja men vilket mørke! At gulvet er konkavt siger jo en hel del om, at det kommer til at blive svært at få det til at ligge plant mod underlaget.

Hvad blev det for et gulv nu i stedet?

Byggmax vil på det højeste tilbyde, at I reklamerer over det gamle lort, men det må vel ses som bedre end ingenting. Om end utrolig nærigt i forhold til det, I har lidt. Ellers håber jeg, at advokaten er skarp og klar.
Hvad Byggmax tilbyder spiller mindre rolle, det er hvad forbrugerkøbeloven siger, der gælder.

Det er en lov, der ikke kan vilkåres eller forhandles bort, men er bindende, heldigvis 🤓

• Synes
Hjaal og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.