68,159 læst ·
259 svar
68k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
Hør hvad du siger, men en tvist er ikke rigtig så enkel, og udfaldet er desværre lige så usikkert, som man slår plat eller krone med dagens udformning i tingsretten. Men det hører ikke rigtig til emnet. Skønt at du i det mindste sandsynligvis har fundet årsagen. 💪P Peter Petterson sagde:
Første instans bliver jo ARN, hvis byggmax ikke vil tage sit ansvar.A atomlab sagde:
Ved medhold i ARN og hvis byggmax stadig ikke vil tage sit ansvar, bliver næste instans byretten.
Har i dag talt med synsmanden, der var ude på stedet, og opdateret ham med al den friske info. Og at der er noget galt med gulvet, er jo uden tvivl, da nye uudpakkede pakker ikke holder målet.
Dette betyder jo, at gulvet er defekt allerede inden det er lagt, og i min verden en klokkeklar reklamation 😁🍺
Sådan der. Men Byggmax vil sandsynligvis hævde, at gulvet skulle kontrolleres INDEN det blev monteret og da reklameres. Udfordringen er ikke at få gulvet reklameret, men snarere at få erstatning for opbrudte sokler, maling og besigtigelser.P Peter Petterson sagde:Første instans bliver jo ARN, hvis byggmax ikke vil tage sit ansvar.
Ved medhold hos ARN og byggmax stadigvæk ikke vil tage sit ansvar, bliver næste instans byretten.
Har i dag talt med besigtigelsesmanden, som var ude på stedet, og opdateret ham med al frisk info. Og at det er fejl på gulvet er jo uden al tvivl, da nye uåbnede pakker ikke holder målet.
Dette indebærer jo, at gulvet er defekt allerede inden det blev lagt, og i min verden en solklar reklamation 😁🍺
Ja, gulvet skal visuelt kontrolleres og tjekkes før lægning, at gulvet er konvekst er ikke noget man ser med det blotte øje uden kræver jo at man måler det med f.eks. en vinkelmåler.A atomlab sagde:
Lægger man 10 brædder hvor 5 er konvekse og 5 lige, så er det næsten umuligt ved en visuel inspektion se, at der findes fejl.
Det fine ved forbrugerkøbeloven er jo, at man ikke kan delgodkende en reklamation.
Er der fejl, så skal alle omkostninger for at genoprette/reparere fejlen dækkes af den, der har leveret varen/tjenesten uden omkostninger for kunden
@Marlen Eskilsson
Perfekt mulighed for byggahus holdet at rasle med "journalist pennene" hvis det skulle gå galt for TS mod byggmax.
Perfekt mulighed for byggahus holdet at rasle med "journalist pennene" hvis det skulle gå galt for TS mod byggmax.
Men fy hvilket dårligt gulv. Det forklarer jo sagen 🙁 Undrer om det er et dårligt mærke generelt eller om Byggmax køber deres andensortering og håber at ingen skal mærke noget 😕
På træafdelingen får jeg jo fornemmelsen af, at Byggmax' forretningsidé er at købe ind i andensortering. Man må stå og sortere længe, før man finder længder, som ikke er bøjede eller vredne. Sortere må man selvfølgelig også gøre hos fx Bauhaus og Hornbach, men hos Byggmax har vi været nødt til at give op helt nogle gange. Nu forsøger vi ikke engang at købe træ derfra. Gulve, der leveres i pakker, bør man alligevel kunne forvente holder standarden. Enkeltstående grimme brædder kan man acceptere, men ikke at 80% er konvekse.
Håber at I får ret mod dem, men det må være træls at hele projektet bliver ordentligt forsinket på grund af dette. Kan I flytte ind, inden det er løst? Hvis det går videre til byretten osv., kan det jo tage al den tid i verden.
På træafdelingen får jeg jo fornemmelsen af, at Byggmax' forretningsidé er at købe ind i andensortering. Man må stå og sortere længe, før man finder længder, som ikke er bøjede eller vredne. Sortere må man selvfølgelig også gøre hos fx Bauhaus og Hornbach, men hos Byggmax har vi været nødt til at give op helt nogle gange. Nu forsøger vi ikke engang at købe træ derfra. Gulve, der leveres i pakker, bør man alligevel kunne forvente holder standarden. Enkeltstående grimme brædder kan man acceptere, men ikke at 80% er konvekse.
Håber at I får ret mod dem, men det må være træls at hele projektet bliver ordentligt forsinket på grund af dette. Kan I flytte ind, inden det er løst? Hvis det går videre til byretten osv., kan det jo tage al den tid i verden.
Er det butikken, hvor gulvet er købt?
Ville jo være godt, hvis Byggmax handlede hurtigt for at undgå, at unødvendigt mange andre kunder når at købe og lægge det samme gulv. Lær jo allerede nu findes mange flere ulykkelige kunder.
Skulle måske kunne fremskynde sagen.P Peter Petterson sagde:
Jeg købte 3 døre og karme fra bygghemma. Skruen, der holdt hængslerne, var for små, så de kunne ikke klare vægten af dørene. Bygghemmans kundeservice er jo en joke. Så jeg skrev direkte til sweedoor. De sagde, at det var nødvendigt at gå igennem bygghemma. Men jeg tror, de hjalp med at fremskynde processen, for lige efter skete der noget.
Selvom byggmax får dårlig reklame af dette, så gør gulvproducenten det også. Det vil de måske minimere.


