P Peter Petterson sagde:
Vad byggmax erbjuder spiller mindre rolle, Det er hvad konsumentköplagen siger, som gælder.

Det er en lov som ikke kan betinges eller forhandles bort uden bindende som heldigvis er 🤓
Hør hvad du siger, men en tvist er ikke rigtig så enkel, og udfaldet er desværre lige så usikkert, som man slår plat eller krone med dagens udformning i tingsretten. Men det hører ikke rigtig til emnet. Skønt at du i det mindste sandsynligvis har fundet årsagen. 💪

• Synes
nevinator og 1 anden
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Hør hvad du siger, men en tvist er ikke rigtig så enkel, og udfaldet er desværre lige så usikkert som at slå plat eller krone med dagens udformning i byretten. Men det hører ikke rigtig til emnet. Skønt at du i det mindste sandsynligvis har fundet årsagen. 💪
Første instans bliver jo ARN, hvis byggmax ikke vil tage sit ansvar.

Ved medhold i ARN og hvis byggmax stadig ikke vil tage sit ansvar, bliver næste instans byretten.

Har i dag talt med synsmanden, der var ude på stedet, og opdateret ham med al den friske info. Og at der er noget galt med gulvet, er jo uden tvivl, da nye uudpakkede pakker ikke holder målet.

Dette betyder jo, at gulvet er defekt allerede inden det er lagt, og i min verden en klokkeklar reklamation 😁🍺

• Synes
Nissens og 1 anden
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Første instans bliver jo ARN, hvis byggmax ikke vil tage sit ansvar.

Ved medhold hos ARN og byggmax stadigvæk ikke vil tage sit ansvar, bliver næste instans byretten.

Har i dag talt med besigtigelsesmanden, som var ude på stedet, og opdateret ham med al frisk info. Og at det er fejl på gulvet er jo uden al tvivl, da nye uåbnede pakker ikke holder målet.

Dette indebærer jo, at gulvet er defekt allerede inden det blev lagt, og i min verden en solklar reklamation 😁🍺
Sådan der. Men Byggmax vil sandsynligvis hævde, at gulvet skulle kontrolleres INDEN det blev monteret og da reklameres. Udfordringen er ikke at få gulvet reklameret, men snarere at få erstatning for opbrudte sokler, maling og besigtigelser.

• Synes
-MH- og 1 anden
  • Laddar…
X
Skønt at I nu har fundet forklaringen, og man kan bare håbe på, at byggmax tager sit ansvar. Og at eventuelle interesserede i barlineks gulv finder denne tråd inden køb.

• Synes
Peter Petterson
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Sådan der. Men Byggmax vil sandsynligvis hævde, at gulvet skulle kontrolleres FØR det blev monteret og så reklameres. Opgaven er ikke at få gulvet reklameret, men snarere at få erstatning for opbrudte sokler, maling og inspektioner.
Ja, gulvet skal visuelt kontrolleres og tjekkes før lægning, at gulvet er konvekst er ikke noget man ser med det blotte øje uden kræver jo at man måler det med f.eks. en vinkelmåler.

Lægger man 10 brædder hvor 5 er konvekse og 5 lige, så er det næsten umuligt ved en visuel inspektion se, at der findes fejl.

Det fine ved forbrugerkøbeloven er jo, at man ikke kan delgodkende en reklamation.

Er der fejl, så skal alle omkostninger for at genoprette/reparere fejlen dækkes af den, der har leveret varen/tjenesten uden omkostninger for kunden :)

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson
Perfekt mulighed for byggahus holdet at rasle med "journalist pennene" hvis det skulle gå galt for TS mod byggmax.

• Synes
Hjaal og 6 andre
  • Laddar…
Men fy hvilket dårligt gulv. Det forklarer jo sagen 🙁 Undrer om det er et dårligt mærke generelt eller om Byggmax køber deres andensortering og håber at ingen skal mærke noget 😕

På træafdelingen får jeg jo fornemmelsen af, at Byggmax' forretningsidé er at købe ind i andensortering. Man må stå og sortere længe, før man finder længder, som ikke er bøjede eller vredne. Sortere må man selvfølgelig også gøre hos fx Bauhaus og Hornbach, men hos Byggmax har vi været nødt til at give op helt nogle gange. Nu forsøger vi ikke engang at købe træ derfra. Gulve, der leveres i pakker, bør man alligevel kunne forvente holder standarden. Enkeltstående grimme brædder kan man acceptere, men ikke at 80% er konvekse.

Håber at I får ret mod dem, men det må være træls at hele projektet bliver ordentligt forsinket på grund af dette. Kan I flytte ind, inden det er løst? Hvis det går videre til byretten osv., kan det jo tage al den tid i verden.

Kampen for at få ret mod Byggmax fortsætter.

• Brev om reklamation af parketgulv fra Byggmax, dateret 2023-10-05, diskuterer forskelle i plankerne og synlige sprækker.
  • En e-mail om reklamation af parketgulv fra Byggmax, der diskuterer kvalitetsproblemer med planker i Kristinehamn.
  • Synes
Freniño og 3 andre
  • Laddar…
Er det butikken, hvor gulvet er købt?

Maxwells demon TotalControl sagde:
Er det butikken, hvor gulvet er købt?
Ja både butikken jeg har købt gulvet i samt butikken i nabokommunen

• Synes
Thomas M og 2 andre
  • Laddar…
Ny inspektion og ny udtalelse!

Synes jeg nu bør have på plads for at få gennemført reklamationen uden problemer mod byggmax!

• Dokument med besiktningsutlåtande for parkettgulv, inkludert detaljer om svikt og konveks brædder. To billeder nederst viser brædder og luftmåler.
  • Synes
Freniño og 8 andre
  • Laddar…
Har du talt direkte med producenten? Det ville jo være sjovt at sende en "anonym" mail og spørge, mest for at se, hvordan de forholder sig til spørgsmålet.

A atomlab sagde:
Har du snakket direkte med producenten? Det kunne jo være interessant at sende en "anonym" mail og spørge, mest for at se, hvordan de forholder sig til spørgsmålet
Nej, det har jeg jo ikke! Jeg reklamerer jo imod byggmax. De på deres side imod deres leverandør, mistænker jeg!

Ville jo være godt, hvis Byggmax handlede hurtigt for at undgå, at unødvendigt mange andre kunder når at købe og lægge det samme gulv. Lær jo allerede nu findes mange flere ulykkelige kunder.

P Peter Petterson sagde:
Nej det har jeg jo ikke! Jeg reklamerer jo mod byggmax. De på deres side mod deres leverandør mistænker jeg!
Skulle måske kunne fremskynde sagen.
Jeg købte 3 døre og karme fra bygghemma. Skruen, der holdt hængslerne, var for små, så de kunne ikke klare vægten af dørene. Bygghemmans kundeservice er jo en joke. Så jeg skrev direkte til sweedoor. De sagde, at det var nødvendigt at gå igennem bygghemma. Men jeg tror, de hjalp med at fremskynde processen, for lige efter skete der noget.

Selvom byggmax får dårlig reklame af dette, så gør gulvproducenten det også. Det vil de måske minimere.

• Synes
Peter Petterson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.