71,098 læst ·
259 svar
71k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
Ja man må jo håbe, de tager hånd om det, så ikke flere personer kommer ud for de samme problemer! Men jeg tvivler, kvernen maler nok langsomt i så store virksomheder.N nybyggarn3 sagde:
Ikke endnu, De undersøger sagen og har sendt spørgsmålet til Barelink.F Freniño sagde:
Jeg er egentlig ligeglad. Jeg reklamerer jo mod Byggmax, men de må gøre hvad de vil.
Jeg har beordret gulvskift, og nu bliver gulvene gode, når vi lægger et 15mm khärs gulv ind.
Må kæmpe med byggmax så langt det kræves.
Ja, det ser ud til at være rutine at henvise til Barlinek.P Peter Petterson sagde:
Man lærer af sine fejl, jeg kommer ikke til at købe flere gulve hos Byggmax.
Tænkte jeg skulle opdatere tråden,
Sidste svar jeg fik fra byggmax var den 24 Okt, hvilket bestod af et hallo yxskaft svar, hvor de bad om mere info trods det, at svaret på alle deres spørgsmål samt billeder/besigtigelsesudtalelser var vedlagt.
Svarrede den 24 okt på spørgsmålene igen, og siden da er det radiotavshed fra byggmax side.
Jeg har købt nyt gulv denne gang Khars 15 MM egetræsparket, Og alle problemer med svikt samt knirken er væk på alle 3 planer, Alle gulve blev i Fredags færdig lagt og nu har kun maleren 250m2 tilbage at tapetsere/male + lister og karme.
Som det er nu ligger jeg ude i runde tal 500K og begynder at overveje, om det er tid til at kontakte ARN og lade dem tage over sagen.
Vi vil forhåbentlig kunne begynde at flytte ind i huset vi har renoveret siden 3 April om 2 uger, hvilket vil blive utroligt skønt da vores første tanke til indflytning var 31 Juni, som derefter blev flyttet flere gange. Nu senest var alt klart til indflytning 15 Sep, så 2.5 måneder forsinket igen pga gulvene.
Sidste svar jeg fik fra byggmax var den 24 Okt, hvilket bestod af et hallo yxskaft svar, hvor de bad om mere info trods det, at svaret på alle deres spørgsmål samt billeder/besigtigelsesudtalelser var vedlagt.
Svarrede den 24 okt på spørgsmålene igen, og siden da er det radiotavshed fra byggmax side.
Jeg har købt nyt gulv denne gang Khars 15 MM egetræsparket, Og alle problemer med svikt samt knirken er væk på alle 3 planer, Alle gulve blev i Fredags færdig lagt og nu har kun maleren 250m2 tilbage at tapetsere/male + lister og karme.
Som det er nu ligger jeg ude i runde tal 500K og begynder at overveje, om det er tid til at kontakte ARN og lade dem tage over sagen.
Vi vil forhåbentlig kunne begynde at flytte ind i huset vi har renoveret siden 3 April om 2 uger, hvilket vil blive utroligt skønt da vores første tanke til indflytning var 31 Juni, som derefter blev flyttet flere gange. Nu senest var alt klart til indflytning 15 Sep, så 2.5 måneder forsinket igen pga gulvene.
Nu er jeg ingen ekspert men kan det ikke blive et problem at Byggmax ikke har fået mulighed for selv at løse problemet?P Peter Petterson sagde:Tænkte jeg skulle opdatere tråden,
Sidste svar jeg fik fra byggmax var den 24 Okt hvilket bestod af et hallo yxskaft svar hvor de bad om mere info til trods for at svarene på alle deres spørgsmål samt billeder/besigtigelsesudtalelse var vedlagt.
Svarede den 24 okt på spørgsmålene igen og siden da har der været radiotavshed fra byggmax side.
Jeg har købt nyt gulv denne gang Khars 15 MM egparket, Og alle problemer med svikt samt knagen er væk på alle 3 plan. Alle gulve blev i Fredags færdig lagt og nu har maleren kun 250m2 tilbage at tapetsere/male + lister og foder.
Som det er nu ligger jeg ude i runde tal 500K og begynder at overveje om det er tid til at kontakte ARN og lade dem overtage sagen.
Vi vil forhåbentlig kunne begynde at flytte ind i huset vi har renoveret siden 3 April om 2 uger hvilket skal blive utroligt rart da vores første tanke til indflytning var 31 Juni som derefter blev flyttet flere gange. Nu senest var alt klart til indflytning 15 Sep så 2.5 måneder forsinket igen pga gulvene.
De har fået chancen. Flere måneder har de haft chancen. Besman har jo dømt gulvet ude, og så er der jo ikke meget andet at gøre end at rive det forkerte gulv ud og lægge et nyt. Har bedt byggmax sende en repræsentant ud, være med ved inspektioner osv. skriftligt, hvilket de jo ikke har ulejliget sig med at svare på.N nybyggarn3 sagde:
Byggmax har jo ingen kundeservice at ringe til, butikkerne har ikke mandat til noget, og da vi i princippet har været hjemløse siden sidste september, har byggmax heller ikke bekymret sig om det. Den eneste kontaktvej er jo via mail, som de principielt svarer på hver 5.-6. uge.
Vi har jo ikke haft andet valg end at gøre arbejdet om hurtigt, så vi kan flytte ind i huset.
Ja, at lave et gulv, der svajer, er jo ikke noget problem. Men at udvide en lægte hjælper ikke mod svaj. Det er højden, der gør stivheden.P Peter Petterson sagde:
Det var sådan, jeg mente. Hvis der blev så stor forskel ved at skifte gulv, ser man jo virkelig, hvor vigtigt det kan være at vælge det rigtige gulv.
Ja, det er jo tydeligvis utroligt vigtigt, hvis man værdsætter fine gulve, der ikke svajer, hvor samlinger ikke glider fra hinanden samt lydløse gulve.Dr Benz sagde:
Jeg havde jo googlet om byggmax gulve inden de blev købt, og de havde jo fået en masse ros og vundet tests, men det hjalp mig alligevel ikke.
Hvilken kedelig situation du er havnet i, og endnu værre er det med Byggmax' manglende evne til at svare. Kontakt direktøren direkte, han findes på Linkedin, "bare" at skrive til ham, så får han og ledelsesgruppen løst dette.
At Byggmax ikke møder jer bedre i denne sag er fuldstændig skandaløst!
Byggmax proklamerer at kunden er vigtigst - eller gælder det kun så længe man er betalende kunde??
Jeg kan forstå at store byggemarkeder, hvor ingen er direkte ansvarlig, lettere kan trætte ud og drible væk enkelte kunder, men burde de ikke passe deres brand bedre?
Måske er den eneste løsning at vi alle står fast når vi bliver dårligt behandlet, så kundebehandlingen bliver mindst lige så konkurrencedygtig som prisskiltet.
Håber I får den erstatning som I er berettiget!
Byggmax proklamerer at kunden er vigtigst - eller gælder det kun så længe man er betalende kunde??
Jeg kan forstå at store byggemarkeder, hvor ingen er direkte ansvarlig, lettere kan trætte ud og drible væk enkelte kunder, men burde de ikke passe deres brand bedre?
Måske er den eneste løsning at vi alle står fast når vi bliver dårligt behandlet, så kundebehandlingen bliver mindst lige så konkurrencedygtig som prisskiltet.
Håber I får den erstatning som I er berettiget!
Jeg har en kusine, der også er meget tilfreds med sit gulv fra byggmax. Så det i sig selv er jo ikke noget galt, men det stiller måske blot højere krav til undergulvet. På en plade f.eks. er der jo ingen svaj.P Peter Petterson sagde:
Vi valgte f.eks. Kährs da det Nordic floor, vi havde valgt, ikke havde samme tone i hjemmet, som det så ud i butikken. Det var desuden en ekstremt god pris på kampagnen netop da. Det var et fantastisk gulv at arbejde med, og finishen er rigtig god. Vi blev mere end tilfredse med vores i hvert fald.
ARN kan jo afbrydes når som helst, så bør vel være godt at sætte i gang med det med tanke på, at det er en meget lang proces.P Peter Petterson sagde:
Hvad tror du om dine muligheder for at få tilbage 500K?