TRJBerg
Dette problem kan ikke være en almindelig eller forventet adfærd. Jeg mener, hvis dette var almindeligt, ville det være bredt rapporteret i medierne.

P Peter Petterson sagde:
Dagligstuen ligger jo for sig selv i et stræk og går ikke sammen med køkken samt hall. Er en distansfog i portalen fra dagligstue ud i hallen.

Men det er måske stadigvæk for store arealer at lægge i et stræk. Svinger jo lige så slemt også i dagligstuen samt hallen som i køkkenet desværre
Vi har ca 9m i et stræk med Kährs 14mm 3-stavs matlakkeret og det ligger fint siden 5 år. Men jeg har noget hukommelse om at typ 10m er på grænsen.

Er der plastik under gulvet?

Maxwells demon TotalControl sagde:
Er det plast under gulvet?
Det er khars foam for gulvvarme under gulvene

P Peter Petterson sagde:
Det er khars foam til gulvvarme under gulvene
Ingen diffusionsplast altså eller er det en kombo?

Maxwells demon TotalControl sagde:
Ingen diffusionsplast altså eller er det en combo?
Foamen er plastet. 👍
Brugte sådan sidste gang jeg lagde gulv.

P Peter Petterson sagde:
Ja jag är inne på den bane med ærligt talt,

Selvfølgelig er gulvet i det billigere segment, men læste på, at det var testvinder i flere sammenligninger angående slid, let at lægge osv.

Har renoveret for 2.5 i 5 måneders tid. Og begynder at blive rigtig mat.

Havde bestilt bygge-rengøring til onsdag næste uge, da jeg havde regnet med, at alle håndværkere skulle blive færdige denne uge.

Nu gik luften ud af en, kan man sige
Et gulv fra Byggmax på dette niveau af gulvrenovering?

Jeg forstår ikke, hvorfor tager man chancen med et Barlinek-gulv, når man lægger nyt gulv i denne størrelse.

Har selv lagt et egetræsgulv fra Kährs i huset, ca. 140 kvm, meget høj kvalitet og også nemt at montere, købt fra K-Rauta for ca. 260 kr/kvm. Brugte også Tuplex underlagsfoam og var meget tilfreds med kvaliteten.

• Synes
Peter Petterson
  • Laddar…
B Boende45 sagde:
Et gulv fra Byggmax på dette niveau af gulvrenovering?

Jeg forstår det ikke, hvorfor tager man en chance med et Barlinek-gulv, når man lægger nyt gulv i denne størrelse.

Jeg har selv lagt et egetræsgulv fra Kährs i huset, ca. 140 kvm, meget høj kvalitet og også nemt at montere, købt fra K-Rauta for ca. 260 kr/kvm. Brugte også Tuplex underlagsfoam og var meget tilfreds med kvaliteten.
Ja, jeg så de billige Kährs-gulve, men man kan købe egetræ parket 3-stavs for 280 kr/m2 hos Beijer, dog kunne jeg godt lide udseendet på dette gulv, og det var betydeligt dyrere.

Jeg håber inderligt, at det er gulvet, der er fejl på og ikke håndværket. Det ville føles meget bedre end, at tømrerne har lavet en fejl.

Men men som sagt om 1 uge kommer jo dommen og så er det bare at rette ind for de berørte parter 😁

• Synes
BSOD
  • Laddar…
Kärsh har absolut kvalitetsgulv, men at tro, at alle gulve fra kärsh er kvalitet, så er man ude at cykle.

De har måttet tilpasse sig som alle andre producenter til budgetmarkedet for at overleve.

P Peter Petterson sagde:
Ja jeg så de billige Kährs gulve, men man kan købe eg parket 3 stavs for 280 kr/m2 på Beijer, dog kunne jeg godt lide udseendet på dette gulv, og det var betydeligt dyrere.

Jeg håber inderligt, det er gulvet, der er problemet, og ikke håndværket. Det ville føles meget bedre end at tømrerne havde lavet en fejl.

Men men som sagt om 1 uge kommer jo dommen, og så er det jo bare at rette ind for de berørte parter 😁
Spændende at høre "resultatet"
Jeg gætter på dårligt bjælkelag generelt i huset i kombination med rigtig høj luftfugtighed samt budgetgulv.

De gamle gulvbjælker så ud til at skrige efter hjælp. Så skævt kan man ikke samle noget, selv hvis man prøver.

MultiMan
Man ser jo tydeligt svigten på videoen, og det er ikke tilstrækkeligt med kraft til at påvirke underliggende bjäkar, men det kan da være en kombination af flere faktorer, t o m sandsynligt.

D Danne213 sagde:
Spændende at høre "resultatet"
Jeg gætte på et dårligt bjælkelag generelt i huset i kombination med rigtig høj luftfugtighed samt budgetgulv.

De gamle gulvbjælker så ud til at skrige efter hjælp. Så skævt kan man ikke slå noget sammen, selv hvis man forsøger.
Ja, at det gamle bjælkelag er dårligt, er der jo ingen tvivl om. Antageligvis derfor det er rettet samt nye regler monteret?

Har målt luftfugtigheden siden problemet opstod, og i løbet af de sidste uger har det ligget på 55% som maks og ned til 35% som minimum.

Visst findes der betydeligt dyrere gulv, men også betydeligt billigere. Når det bliver 250 m2 gulv, der skal anskaffes, er der store forskelle i slut summen, om man køber gulv til 400 kr/m2 eller 1200 kr/m2. Så stor forskel, at man kan lægge gulvet om en ekstra gang og også have råd til at hyre håndværkere til at lægge det igen og have penge tilbage til en fin ferie.

• Synes
SvanteC og 1 anden
  • Laddar…
Og det er den rigtige plade og gulvvarme-system til spånet?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Og det er rigtig plade og gulvvarme-system til spån?
Ja både plade, spån og gulvvarme leveret af en og samme leverandør ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.