• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
RoTe RoTe sagde:
Endnu et eksempel på, at man ikke skal hyre håndværkere. Desværre må man jo ikke gøre sådan noget selv, men de fleste, der er lidt handy, ville have gjort et bedre stykke arbejde.
Størstedelen af håndværkere er gode, så træk ikke alle håndværkere over én kam. Mange ting kan man, hvis man er handy, gøre selv, men mange ting skal man absolut ikke gøre selv. Hvad denne elektriker tænkte, ved ingen undtagen ham, men det er ikke korrekt udført, den sag er klar.
 
  • Synes
andreas_bygger og 2 andre
  • Laddar…
S
P Pyret685 sagde:
Majoriteten af håndværkere er gode, så drag ikke alle håndværkere over én kam.
Der er jeg ikke villig til at være enig. Jeg ville sige, at der går cirka 4 dårlige håndværkere per 1 god.
 
  • Synes
karlmb og 2 andre
  • Laddar…
RoTe
Gode håndværkere plejer at snyde en for penge i stedet. Det er ligesom lidt håbløst ikke at blive bedraget af en håndværker på en eller anden måde.
 
  • Synes
karlmb og 1 anden
  • Laddar…
S SueCia sagde:
Der er jeg ikke villig til at være enig. Jeg vil sige, at der går cirka 4 dårlige håndværkere per 1 god
Da har du været rigtig uheldig, må jeg sige. De håndværkere, der har været hjemme hos os - tømrere, VVS, elektrikere, murere og malere - har været virkelig gode og udførte et rigtig godt stykke arbejde.

At høre med venner og bekendte om de kender gode håndværkere, kan man komme langt med.
At få et ordentligt tilbud, hvor alt er ordentligt specificeret både hvad der skal gøres og prisen, kommer man meget langt med.
At byde på kaffe kommer man endnu længere. Vis respekt, og du får respekt. Selvfølgelig findes der dårlige håndværkere, men de findes i alle erhverv.
Skitstövlar findes overalt, det vigtige er at lære at "sile" dem fra og tage de dygtige, for flertallet er gode, og mange har en dejlig fagstolthed 🙂.
 
SoderD SoderD sagde:
Jeg fik en ny central installeret i går og undrer mig over, om denne installation er i orden? Jeg skal vel sætte et skab eller noget over det, men vil først sikre mig, at dette er korrekt.

Er selv lidt overrasket over placeringen, men ved ikke selv, om det er sikkert eller ej med hensyn til elsikkerhed.
Nej, sådan må det ikke se ud. De kunne have sat en bred kanal over, som skal være godkendt for løs fq (ledningerne).
 
  • Synes
karlmb
  • Laddar…
RoTe RoTe sagde:
Gode håndværkere plejer at snyde én for penge i stedet. Det er ligesom småt håbløst ikke at blive snydt af en håndværker på den ene eller anden måde.
Er ikke enig. Jeg har ikke hyret særlig mange på egen hånd. Men som jeg kan komme i tanke om lige nu, er det 8 eller 9 forskellige, plus nogle underentreprenører til dem.

Af dem blev jeg snydt af én, som gjorde et rigtig godt arbejde, men groft overfakturerede timer. Fakturerede altså flere timer, end han arbejdede for mig. Det var ca. 100% flere timer på fakturaen. Vi justerede den ned til den på forhånd anslåede tid, som også var en del flere timer, end han faktisk arbejdede.

Nogen har gjort arbejde, der blev halvdårligt. Et par fuldstændig strålende godt. En blikkenslager udførte ekstra arbejde, som han nægtede at tage betaling for (tillægsarbejde på et fastprisarjob).
 
  • Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Reklamér jobbet! Kapslingen bør skiftes til en aflang ditto. Alternativt at slange trækkes på samtlige rør
 
  • Synes
JohanLun
  • Laddar…
SoderD SoderD sagde:
Jeg fik en ny central installeret i går og undrer mig over, om denne installation er i orden? Jeg må vel sætte et skab eller noget over det, men vil først sikre, at dette er korrekt.

Er selv lidt overrasket over placeringen, men ved ikke selv, om det er sikkert eller ej med hensyn til elsikkerhed
Det var lidt synd, at han ikke forlængede med lidt slange på de synlige tråde, det havde været tilstrækkeligt, synes jeg. Bag ved kapslingen ser det helt fint ud, om end lidt rodet måske. Men det er vel ikke hele verden.
 
Nu kom det her til at handle om håndværkere i almindelighed. Synd. Det her handler om en, der ikke er autoriseret elektriker. I dag er betegnelsen "autoriseret". Ikke kun forkert udført, men også med risici for personer. Denne fyr skal aldrig mere installere noget, der har med elektricitet at gøre. Anmeld firmaet, han arbejder for. Hvis det var en nær ven, der troede, han kunne... okay, svært at sige nej der. Men få en autoriseret elektriker til at gøre alt om. ALT.
 
  • Synes
HenrikHuslöse
  • Laddar…
Overspændingsbeskyttelse skal desuden placeres ved indgående ledning for bedste effekt. Et central med en række ovenfor havde gjort det muligt at placere fordelingsklemmerne der og også sammensplice for korte ledere på rækkeplint på en struktureret måde. Da havde overspændingsbeskyttelsen kunnet placeres ved hovedafbryderen, og det frigjorte rum givet mulighed for en mere struktureret placering af apparaterne.
 
Senest redigeret:
  • Synes
JohanLun
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Bra og nu må vi håbe, at dine instruktioner vil komme til nytte for alle elektrikere, der findes i forummet og udfører et sådant arbejde, så der ikke er nogen tvivl om, hvad der er rigtigt og forkert ifølge dig. Nu er det nok ikke så nemt i virkeligheden at gøre, som du skriver. Nogle gange må der tages genveje, der er godkendt dem med ifølge regelbogen, som du så klart følger til 100 % i alle situationer. Og det er op til hver udfører at tage beslutningen om det på stedet.
Jeg burde ikke blande mig, men det ser forfærdeligt ud. Uden særlig meget mere besvær (ca. 10 minutter ekstra tid) kunne "elektrikeren" have trukket en muffe og et stykke slange på tilførslerne, hvor FK'en hænger frit.
Så vidt jeg ved, findes der ikke nogen større kanal, der er godkendt til løs FK, som kan dække fejlen.
Havde jeg haft en ansat, der havde gjort dette, havde vedkommende måtte tage tilbage og rette det på virksomhedens omkostning.
Nogle gange kan man justere lidt på forskrifterne, men ikke i dette tilfælde.
 
  • Synes
karlmb og 3 andre
  • Laddar…
Mikael_L
P Putte 9497 sagde:
Hvorfor har du sat HB i bunden? Ser jo ikke klogt ud
Nej, hvorfor det?
Og nogle gange er der virkelig gode grunde.
 
  • Synes
Uffe A
  • Laddar…
H HenrikHuslöse sagde:
Overspændingsbeskyttelse skal desuden placeres ved indkommende ledning for bedste effekt. Et central med en række til oven over havde gjort det muligt at placere fordelingsklemmerne der og også samlinge for korte ledere på rækkeplint på en struktureret måde. Da havde overspændingsbeskyttelsen kunnet placeres ved hovedafbryderen, og det frigjorte rum ville have tilladt en mere struktureret placering af apparaterne.
Efter cirka 50 indlæg, er vi tilbage i tråden efter en gennemgang af alarm og andet. Herligt.

Hvad var det for en alarm egentlig i aftenens gamle Beck-film?
 
Senest redigeret:
  • Haha
HenrikHuslöse
  • Laddar…
Har du et billede inden arbejde med og uden front?

//
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.