63,381 læst ·
88 svar
63k læst
88 svar
Nogen der har bygget hus med byggelementer i EPS?
Holder på med et celleplast direkte hus nu. Har egentlig ikke noget at klage over. Fik rejst stommen SELV på en weekend. Så skulle det i øvrigt fixes med udsavning af vinduer mm. Jeg købte ikke deres plastregler men brugte almindelige 45x45 stålrækværker, som var betydeligt billigere. Hør gerne af dig, hvis du har spørgsmål...
Det lyder jo kanon, skal du bygge etplanshus? Størrelse?
Det lyder godt at have nogen at udveksle spørgsmål med, som sidder i samme situation som en selv. Stålregler siger du, lyder dyrere end plast
Vi var inde på træregler 45x45 i stedet, men tror at i tilbuddet får vi med plastreglerne, så er det lige så godt at køre på det samt at træreglerne skal være meget lige og fine, hvis man skal kunne bruge dem.
Det lyder godt at have nogen at udveksle spørgsmål med, som sidder i samme situation som en selv. Stålregler siger du, lyder dyrere end plast
1,5 plan, plade på 140 kvm. Angående reglarne så kostede stål ca 20kr på Bauhaus, plast hos Cellplast gik vel på 55kr plus moms har jeg for mig. En 45x45 træregel fungerer nok godt, selvom den er lidt skæv, da der er ganske god plads i hullerne, hvor de skal ned.
Man skruer jo i hvert fald træregler på både ind- og ydersiden. Det kan vel ikke spille nogen rolle, om der sidder en på midten også.... Ulempen med stålreglerne er, at man ikke kan stramme skruerne så meget, der er en fordel med træ. Hvordan plastreglerne er, ved jeg ikke.
Hvilken pris per kvm har I fået for celleblokkene?
Ja, vi har forstærkning til hver klods undtagen ved dørene. Der var nogen, som vi måtte skære til bagefter. Men ifølge celleplast direkte skal det ikke være nødvendigt, men det føles mere sikkert sådan.empame sagde:
http://db.tt/wIJwZIZ7