Vi har støbt en isoleret plade på jorden for at bygge en Attefalls garage. For at kunne udnytte maksimal højde 4m i kippen har vi lagt grunden lavt. Der bliver kun ca. 5cm mellem gennemsnitlig jordniveau og pladen, når alt materiale er på plads rundt om garagen.

At bygge garagen i træ direkte på pladen føles ikke så godt, da sne osv. meget snart ville ligge mod remmen, hvilket kunne føre til fugtskader?

Planen er at mure mindst et skift op, helst med et produkt med isolerende egenskaber, som alligevel ikke bygger for meget, da garagen allerede er lille som den er med en plade på 3,6x7,7m.

Planen er at bygge en godt isoleret garage med 21 graders dør og porter. Opvarmning med luftvarmepumpe.

Hvad anbefaler I af produkt?

Tak på forhånd.

• Isoleret betonplade på mark, klar til bygning af et lille Attefalls garage, omgivet af efterårslandskab med træer og buske.
Mest almindeligt er vel lecablokke eller letbeton. Hvad havde du tænkt dig for vægtykkelse?

Havde tænkt at bruge 45x195, det bør vel være en god mellemvej for en opvarmet garage?

Bygningen må ikke blive større end 30m2 BYA (ydermål) og gulvarealet er jo lille som det er...=)

Lidt flere billeder af fundamentet.

• Grunden med armeringsnet er vist, omgivet af grus og jord. En skygge af en person ses på betonen.
  • Gul ledningsføring står frem i nyudstøbt betonfundament på byggeplads.
  • Flad betonstøbning som fundament på en byggeplads, omgivet af grus og jord. Gule rør stikker op fra grunden.
Skal du have omkring 200mm brede vægge, vil jeg anbefale at bygge dem som 145+45mm, hvor du placerer dampspærren/dampbromsen 45mm inde i væggen set fra indersiden. Byg væggen på 200mm brede lecablokke, som pudses på indersiden.

I min garage har jeg en klinkerrække i bunden, som sidder på lecablokkene.

• Synes
LoweW
  • Laddar…
O OS85 sagde:
Tak for tipsene!

Når det kommer til lige Leca blok findes der tre alternativer, så da må jeg selvfølgelig finde ud af hvilken der er mest velegnet til opgaven? Lægger man i/på mørtel så det bliver glat ovenpå eller hvordan skal det se ud når det er klart til at stille væggen på?

1. Leca® Murblok 19 Typ5 (se.weber)

2. Leca® Blok 200 (se.weber)

3. Leca® Blok 200 Fin (se.weber)

Hvilken blok er bedst til dette formål?
Det bedste er en solid blok (nr1) der isolerer bedst, vend blokken op og ned så du får en glat overside.

Det føles jo ret indlysende, når du siger det, mange fordele på den måde! Tak =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.