Det ville være interessant at se en beregning på disse.
Min følelse er, at det rækker meget tyndere end 18 på papiret...
Hvad der føles bedre for os amatører er jo en anden sag ;)

corre sagde:
Det ville være interessant at se en beregning på disse.
Min følelse er, at det rækker mere ret meget tyndere end 18 på papiret...
Hvad der føles bedre for os amatører er jo en anden sag ;)
Det tror jeg også, men arbejdsindsats og pris adskiller sig nok meget lidt ved at gå op til 18 i stedet for 12, så det føles bedre at overdimensionere.

Det er sikkert overdimensioneret allerede ved 12 mm, men 18 mm eller noget på vej dertil er jo heller ikke noget, der forstyrrer, så måske kan man begynde at overveje det. At have en let beregning/estimering i baghovedet skader aldrig, men det er måske relativt ualmindeligt. De fleste kigger underligt på en, hvis man begynder på sådanne overvejelser, uanset hvor grove og enkle de er, bedst at snige sig under radaren der. :)

Tak for alle svar! Det er altid rart at have lidt støtte fra BH, når man begiver sig ud på ukendte områder. :) Hvis huset skulle falde sammen den første vinter, så vender jeg tilbage med erstatningskrav til alle, der har svaret her... Bare for sjov!!! :thumbup:

Jeg tror, jeg går med 15 mm på begge sider og en skrue pr. dm2. I den ene ende vil dette som sagt være synligt, så måske, måske sætter jeg 12x2 i den ende. Der sidder derudover en fed omgang limtræsbjælke i vejen der, så der er jeg ikke så bekymret for, at det ikke skal holde...

• Synes
corre
  • Laddar…
ToRy sagde:
Tak for alle svar! Altid rart at have lidt støtte fra BH, når man kaster sig ud i sådanne ukendte områder. :)
Vi andre synes det er perfekt at teste alle amatørteorier på en andens hus end sit eget....

• Synes
lars_stefan_axelsson og 2 andre
  • Laddar…
Sørg bare for ikke at holde en fed fest med 50 pers hoppende til Van Halens Jump oppe på loftet :)

• Synes
corre
  • Laddar…
Villa vista sagde:
Se bare til at ikke ha en stor fest med 50 personer, der hopper til Van Halens Jump oppe på loftet :)
Hahaha... ingen større risiko, loftet bliver vel typisk 10 kvadratmeter med 1.30 i kip-højde... :D

Så er det snarere OneDirection du ikke skal hint til naboens børn om ;)

Jeg havde kørt med 25mm p30 plyfa skruet og limet på begge sider med grov skrue. Mine tagstole er bygget med sådan plyfa i toppen og det er beregnet af en konstruktør.

Jeg havde dog overvejet at løfte taget i stedet. Burde man ikke kunne save de skrå tagbjælker af i linje med den horisontale regel, skubbe en stående limtræsbjælke ind under og så afstive hele konstruktionen med skruelimmet P30 25mm? Så behøver man ikke miste lofthøjde indeni. Tagstolskonstruktionen ville så ændres til at ligne mansardtagstole.

Senest redigeret:
corre sagde:
Då er snarere OneDirection du ikke skal hinta nabobørnene om ;)
Går sikkert der også, naboerne er Sören, Olle, Siv å Eila. Ingen af dem er i en alder, hvor man overhovedet kan stave til One Direction. Derimod skal jeg nok holde kæft om Snoddas, Hasse Kvinnaböske og Karl-Gerhards sidste værker. :D

• Synes
Villa vista og 1 anden
  • Laddar…
pelpet sagde:
Jeg havde dog overvejet at løfte taget i stedet for. '....' Så undgår man at miste lofthøjde indvendigt.
Gode tips! Vi har dog allerede sænket gulvet, så lofthøjden er intakt. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.