7,745 læst ·
35 svar
8k læst
35 svar
Montering i loftet med højeste mulige WAF
Nej, jeg tror, at de der spændes ud ved, at man skruer i en skrue i den, og så trykker man en metalting indad i hullet, når man skruer. Den udvider så bagsiden af hylsen. De som Johan linker til ser bedre ud. Jeg ville ikke handle på Amazon for sådan en ting. Det kan være godt, men det kan også være skidt.
Jeg selv bruger slaganker fra Tox (Impact, for at være specifik). De monteres med værktøj, hvor man slår en metalpløk ind i bunden af ankeret. Jeg monterer dog ikke ringe, men betydeligt lettere ting, som ikke udsætter slagankeret for dynamisk belastning.
https://www.hornbach.se/p/tox-slagankare-impact-m8x30-100-styck/8229674/
Jeg selv bruger slaganker fra Tox (Impact, for at være specifik). De monteres med værktøj, hvor man slår en metalpløk ind i bunden af ankeret. Jeg monterer dog ikke ringe, men betydeligt lettere ting, som ikke udsætter slagankeret for dynamisk belastning.
https://www.hornbach.se/p/tox-slagankare-impact-m8x30-100-styck/8229674/
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 indlæg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 161 indlæg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7,161 indlæg
Uanset ankertype ville jeg aldrig stole på ét enkelt fæstepunkt
Har selv været ved siden af en projektor, hvor fæstet gav slip og faldt en meter fra mig, ingen kom til skade, men hvis du desuden skal hænge på hovedet, vil jeg råde dig til at sikre med mindst to fæstpunkter
Har selv været ved siden af en projektor, hvor fæstet gav slip og faldt en meter fra mig, ingen kom til skade, men hvis du desuden skal hænge på hovedet, vil jeg råde dig til at sikre med mindst to fæstpunkter
Hej, tak for alle de ekstra tips!
Hvad tænker I om mit andet spørgsmål, dvs. om man efter at have skruet skruen i og fået ankeret til at udvide sig, kan skrue skruen ud igen? Det føles jo begrænset, men langt fra ubrugeligt, at man ikke kan skrue den ud.
Tak!
Hvad tænker I om mit andet spørgsmål, dvs. om man efter at have skruet skruen i og fået ankeret til at udvide sig, kan skrue skruen ud igen? Det føles jo begrænset, men langt fra ubrugeligt, at man ikke kan skrue den ud.
Tak!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 indlæg
Jo, men det er vel alligevel tanken, at man skruer bolten ud. Lidt svært dog at vide på forhånd, om den ekspanderende del bliver siddende aksialt, d.v.s. at den ikke begynder at snurre rundt. Det gælder vel om at vælge et produkt, der modvirker det. (Tænk på, hvordan det bliver, når en Molly-expanders gevind slipper fra skaftet.) Noget som er lavet til at kunne demonteres. En gevindbøsning, som vi har talt om her, er jo per definition noget, der skal kunne klare demontering. Ellers bruger man jo ekspanderbolt til permanent opsætning.
Klik her for at svare