mr.Ola mr.Ola sagde:
Eller skyd en ind fra hver side og pres dem sammen, så de passer på samme måde
Nu lød det som om du beskriver det samme som i dit tidligere svar, så jeg må misforstå...

tommib
Jeg vil påpege, at slaganker er betydeligt mere diskret end det der. Især når du har taget ned og sat op arrangementet et par gange og lavet mærker i loftet. Et løfteøje kan du lime lidt filt på og på den måde lave minimale mærker, når det skrues op i loftet (men der vil blive lidt mærker). Dette kan for så vidt skjules med en passende farvet plastikbrik og skrue. Selv det er sandsynligvis lettere med et slaganker.

Edit: Jo mere du forsøger at skjule dette, jo mere vil besøgende formode, at fæsterne er til noget andet end romerske ringe... just sayin'.... ;)

• Haha
  • Synes
Nötegårdsgubben og 6 andre
  • Laddar…
Fulkemisten
Interessant, selv overvejet det da ungerne og konen går til gymnastik. Problemet er dog hverken WAF eller fastgørelse da jeg har træbjælkelag, men derimod loftshøjden. Fédération Internationale de Gymnastique fastsætter at afstanden fra fastgørelsespunktet til ringens indre nederste kant skal være 300 cm +/- 1 cm. Hvor meget kan du reducere længden på stropperne uden at det bliver umuligt at bruge dem til træning derhjemme? Ungerne og konen hævder, at alt under 4 meters loftshøjde bliver ubrugeligt, selv med 55-60 cm afstand mellem fastgørelsespunkterne, som åbenbart også er ulovligt i forhold til FIG's 50 cm.

• Haha
Mathias Dahl
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Jeg vil påpege, at slaganker er betydeligt mere diskret end det der. Især når du har taget ned og sat op arrangementet et par gange og lavet mærker i loftet. En løfteøje kan du lime lidt filt på og på den måde lave minimale mærker, når det skrues op i loftet (men der vil blive lidt mærker). Dette kan for så vidt skjules med en passende farvet plastbrik og skrue. Også det er sandsynligvis lettere med et slaganker.
Rygterne om, at idéen om at bruge slaganker er død, er meget overdrevne 🙂 Alle gode alternativer er stadig på bordet.
tommib tommib sagde:
Edit: Jo mere du forsøger at skjule dette, jo mere vil besøgende antage, at fastgørelserne er til noget andet end romerske ringe... just sayin'.... ;)
Det er nu, jeg tror, man skriver "It takes one to know one" ... 😛

Fulkemisten Fulkemisten sagde:
Interessant, selv tænkt på det da ungerne og fruen holder på med gymnastik. Problemet er dog således hverken WAF eller fastgørelse da jeg har træbjælkelag men i stedet lofthøjden. Fédération Internationale de Gymnastique fastslår at afstanden fra fastgørelsespunktet til ringens indre underkant skal være 300 cm +/- 1 cm. Hvor meget kan du reducere længden på remmene uden at det bliver umuligt at bruge dem til hjemmetræning? Ungerne og fruen hævder at alt under 4 meters lofthøjde bliver ubrugeligt selv med 55-60 cm afstand mellem fastgørelsespunkterne som så tilsyneladende er regelstridigt mod FIG's 50 cm.
De kan hævde hvad de vil 🙂 men det kan jo næppe være sådan at ingen øvelser kan gøres bare fordi det ikke er muligt at få den optimale og officielle højde. Sjovt at flere kan lide ringe dog 🙂 Fik du for resten lov at løfte taget nu, eller hvad?

Mathias Dahl Mathias Dahl sagde:
Nu lød det som om du beskriver det samme som i dit tidligere svar, så jeg må misforstå...

• Håndtegnet skitse på linjeret papir viser diagrammer af to metalbeslag med huller og pile, der indikerer retninger for montering eller justering.
  • Synes
Mathias Dahl
  • Laddar…
Aha! Ja det er også snedigt! Tak fordi du tog dig tid til at forklare ❤️

• Synes
mr.Ola
  • Laddar…
Du bør nok have to fastgørelsespunkter per øje. Skulle ulykken være ude, og en fastgørelse løsner sig, vil du gerne have en ekstra som sikring for det samme øje. Skulle konen dumpe i gulvet med nakken først, fortryder du ikke lidt overarbejde.

Skal det også være pænt, så er en omvendt konisk indstøbning af en gevindbøsning bedst. Med den kan du hver gang skrue op og låse øjerne. Fischer har støbemasse til dette, som kan klare dynamisk belastning. Trækkraften fra redskabet vil ikke altid være direkte nedad, så det er vigtigt, at fastgørelsen kan klare lidt sidekræfter.

• Synes
Mathias Dahl
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Du bør nok have to fastgørelsespunkter per øje. Skulle uheldet være ude at en fastgørelse løsner, vil du gerne have en til som sikring for samme øje. Skulle fruen dundre i gulvet med nakken først, fortryder du ikke lidt ekstra arbejde.

Skal det blive pænt også, så bliver nok en omvendt konisk indstøbning af en gevindbøsning bedst. Med den kan du til enhver tid skrue op og låse øjerne. Fischer har støbemasse til dette, som klarer dynamisk belastning. Trækkrafterne fra redskabet vil ikke altid være lige ned, så det er vigtigt, at fastgørelsen klarer lidt sidekræfter.
Tak Johan!

Du bör nok have to fastgørelsespunkter per øje. Skulle ulykken være ude, at en fastgørelse løsner sig, vil du gerne have en til som sikring for samme øje. Skulle fruen dundre i gulvet med nakken først, fortryder du ikke lidt overarbejde.

Skal det blive pænt også, så vil en omvendt konisk indstøbning af en gevindbøsning nok være bedst. Med den kan du for hver lejlighed skrue op og låse øjerne. Fischer har støbemasse til dette, der klarer dynamiske belastninger. Trækkraften fra redskabet vil ikke altid være direkte ned, så det er vigtigt, at fastgørelsen kan klare lidt sidekræfter.
Jeg fandt anker masse, er det det samme? Og hvad er omvendt konisk indstøbning? Gevindbøsning forstår jeg. Eller er det bøsningen, der skal være konisk?

Enig i antallet af fastgørelsespunkter, flere ville være at foretrække.

Mathias Dahl Mathias Dahl sagde:
Jag hittade ankerlim, er det det samme? Og hvad er omvendt konisk indstøbning? Gængesleeve forstår jeg. Eller er det sleeven, der skal være konisk?

Enig i antallet af monteringspunkter, flere ville være at foretrække.
Man udvider hullet jo længere ind, det bores. Det kan være svært uden en jig i indgangshullet. Under alle omstændigheder danner ankerlimet en selvspændende prop, som aldrig risikerer at løsne sig. Fik dette at vide ved ophængning af tunge hængende genstande i letbetonvægge.
Kan ikke finde passende gængesleeves. De, jeg har brugt (for længe siden), var med tværborede huller over gevindgangen, ligesom den øjemøtrik til en gevindstang.

• Synes
Mathias Dahl
  • Laddar…
Man udvider hullet, jo længere ind det bores. Kan være svært uden en jigg i indgangshullet. Under alle omstændigheder danner ankeret en selv-låsende prop, der aldrig risikerer at løsne sig. Jeg lærte dette ved ophængning af tunge hængende genstande i letbetonvægge.
Finder ingen egnede gevindindsatser. Dem jeg har brugt (for længe siden) havde tværborede huller over gevindgangen, typ som den øjlemøtrik til en gevindstang.
Aha, forstår! Kan blive tricky at bore sådan i hånden ja, selvom man i teorien kunne bore lidt skråt, så bore igen men i en anden retning...

Du bør nok have ankre, der spændes ud ”bagfra”.
Tror du ikke, at de der gør det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.