Hej
Jeg skal sætte en loftlampe op. 3-4 kg vil jeg tro. Gipsloft, den skal hænge over bordet, så kan desværre ikke ramme en bjælke mellem kortplanker.
Jeg tænkte på Molly, men er der nogen forskel på byggmax 5kr stykket og essve 30-50kr stykket?
4 skruehuller er der på fæstet. 20 cm afstand på længden og 4-5 cm på bredden. Jeg gætter på, at det at sætte 2 tæt på hinanden svækker gipsen mere, end det bærer op?

Molly som er korrekt monteret er altid godt. Hvordan ser armaturets loftbeslag ud? Hvordan ser loftudtaget ud?

Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Molly som er korrekt monteret er altid godt. Hvordan ser armaturets loftbeslag ud? Hvordan ser loftudtaget ud?
Sådan ser beslaget ud, udtaget sidder et stykke væk så det bliver desværre kabel frem. Svart metalbeslag med monteringshuller, ligger på et hvidt bord ved et vindue. Trefold hængelampe med glas- og metaldesign vist på sort baggrund, del af installationstråd.

Det bliver fint med 6 mm korte Molly. Antager, at det er enkelgips i loftet?

Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Det bliver fint med 6 mm korte Molly. Antager at det er enkelgips i loftet?
Jeg ved ikke om det er enkelgips, hvor almindeligt er det med dobbeltgips i loft starten af 90'erne? 2 eller 4 Molly?

C Crayo sagde:
Jeg ved ikke om det er enkelgips, hvor almindeligt er det med dobbeltgips i loftet start 90'erne? 2 eller 4 Molly?
Fire Molly i og med at hullerne sidder i hjørnerne..
Du vil se, når du har boret hullet (for du ved jo allerede nu, hvor beslaget skal sidde), om det er enkelt eller dobbelt. Tror kun, det er i nyere flerfamiliehuse, når man vil dæmpe trinlyd bedre end med enkelgips, at man sætter dobbelt. I egen villa er det næppe aktuelt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.