Medlem
· Västra Götaland
· 219 indlæg
Hej alle!
Jeg har nu tænkt om og vil sætte OSB bag gipsen i resten af huset.
Skal OSB og gipspladerne monteres med forskudte samlinger?
Hvordan gør I?
Mats
Jeg har nu tænkt om og vil sætte OSB bag gipsen i resten af huset.
Skal OSB og gipspladerne monteres med forskudte samlinger?
Hvordan gør I?
Mats
Jeg skruede OSB 1200 bredde mod regel CC 60, derefter blev gipsen 900 bredde løbende med forskudte samlinger. Gipssamlingerne rammer så ikke altid en regel, men det fungerer fint alligevel og er meget praktisk!
Du kan jo også skrue 1200 gips med forskudte samlinger i forhold til OSB'en og altid skrue i reglen.
Du kan jo også skrue 1200 gips med forskudte samlinger i forhold til OSB'en og altid skrue i reglen.
Klart du skal forskyde samlingerne. Dels får du pænere og mere jævne samlinger i yderlaget, når du kan sammensætte midt på den underliggende plade. Så dæmper det lyden bedre, og du undgår risikoen for at komme til at sætte noget i sprækken mellem fire plader.
Medlem
· Västra Götaland
· 219 indlæg
Hvis man sætter 900 gips, sidder kanterne virkelig fast i OSB'en?
Det føles som om det bliver flagrende.
Det føles som om det bliver flagrende.
Det går udmærket at sømme OSBn også. ;D
Klik her for at svare