Det begynder nu at være tid til at bestille materialer til facaden. Vi har tænkt os at bruge stående panel i lærketræ (Z-panel). Vi havde tænkt os at montere panelet selv. Vores plan var at skyde det fast med sømpistol, men inden for vores vennekreds siger kyndige, at det ikke går:

-Skal man forbore? Nogle virker til at have den opfattelse, at panelet ellers vil revne? Det er klart besværligt at forbore, hvis man skal bruge sømpistol - nemt at ramme ved siden af hullet!
Alternativet ville være at slå sømmet i med hånden, hvilket jo indebærer en hel del ekstra arbejde, alternativt skrue panelet op, hvilket jo heller ikke er så enkelt...

-Er det fint at bruge almindelige galvaniserede søm, eller skal man bruge rustfri? For cedertræ anbefaler man jo rustfri for at undgå misfarvninger, lærk har jo lignende egenskaber.
 
Tips til hvor man kan købe rustfri søm til sømpistol i Stockholmsområdet?
 
Håndjaget da, findes det i byggemarkederne?
 
Rustfri terrassebræddeskrue?

/Kent
 
5000 stk. 40 mm rustfrie t-dykker til sømpistol kostede over 1000:- da jeg købte dem.
 
Jeg spurgte for nogle dage siden på mit trælast. Gunnebofastening 75x2,8, plastbåndet, 21 grader, rustfri kamgængede søm 1500 stk kostede 1700 (+moms?)


http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.