Det begynder nu at være tid til at bestille materialer til facaden. Vi har tænkt os at bruge stående panel i lærketræ (Z-panel). Vi havde tænkt os at montere panelet selv. Vores plan var at skyde det fast med sømpistol, men inden for vores vennekreds siger kyndige, at det ikke går:
-Skal man forbore? Nogle virker til at have den opfattelse, at panelet ellers vil revne? Det er klart besværligt at forbore, hvis man skal bruge sømpistol - nemt at ramme ved siden af hullet!
Alternativet ville være at slå sømmet i med hånden, hvilket jo indebærer en hel del ekstra arbejde, alternativt skrue panelet op, hvilket jo heller ikke er så enkelt...
-Er det fint at bruge almindelige galvaniserede søm, eller skal man bruge rustfri? For cedertræ anbefaler man jo rustfri for at undgå misfarvninger, lærk har jo lignende egenskaber.
-Skal man forbore? Nogle virker til at have den opfattelse, at panelet ellers vil revne? Det er klart besværligt at forbore, hvis man skal bruge sømpistol - nemt at ramme ved siden af hullet!
Alternativet ville være at slå sømmet i med hånden, hvilket jo indebærer en hel del ekstra arbejde, alternativt skrue panelet op, hvilket jo heller ikke er så enkelt...
-Er det fint at bruge almindelige galvaniserede søm, eller skal man bruge rustfri? For cedertræ anbefaler man jo rustfri for at undgå misfarvninger, lærk har jo lignende egenskaber.
Rustfri terrassebræddeskrue?
/Kent
/Kent
Jeg spurgte for nogle dage siden på mit trælast. Gunnebofastening 75x2,8, plastbåndet, 21 grader, rustfri kamgængede søm 1500 stk kostede 1700 (+moms?)
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
Klik her for at svare