Hej!

Jeg er i gang med at montere en aluminium skydedør i et 3x2m stort rum. Det hele var meget sværere, end jeg først troede, og nu har jeg virkelig brug for hjælp :-[

Hele udestuen ser sådan ud:
helbild01.jpg

Hvis man kigger øverst, hvor skydedøren skal stå, ser man mit første problem, målene passer slet ikke. Fra starten var det både for højt og for smalt. Jeg har altså savet bredden ud, men nu har jeg ingen anelse om, hvordan jeg skal fylde det stykke ud, der bliver over øverst. Jeg har efterladt de små fremspring der for at give mere støtte til bjælken ovenfor. Er der nogen, der har en idé om, hvad man kan gøre?

Problem nr. 2 er, at jeg er usikker på, hvordan man skal montere sidestykkerne til karmen. I sidestykkerne er der tætningspakninger på den ene side, og spørgsmålet er, om pakningen skal vende udad eller ind mod rummet. Og om den skal sættes i bundprofilen, som jeg har gjort her på billedet.
aluprofil1.jpg

Problem nr. 3: hvordan skal man fastgøre bundstykket, kan jeg bare lægge det på teglet og skrue fast og så måske tætne med noget? Hvad skal jeg i så fald tætne med? Eller skal jeg sætte en planke og derefter fastgøre bunden på planken. Eller måske støbe en sokkel over murstenene for at få det fladt?

Sådan ser gulvet altså ud:
golv2.jpg

Jeg værdsætter hvert eneste tip, jeg kan få. Tak på forhånd!

--Zulan
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.