Jeg har boret nogle huller for at fastgøre en hattehylde. Jeg startede med nogle diskrete 3mm-huller for at tjekke, at der ikke var noget mærkeligt i væggen, og da det virkede OK, borede jeg op til 10mm for molly.
Det var da Murphy hånede mig...mollyn (til dobbeltgips) er 65 mm lang. På en del af overfladen er mellemrum i væggen mindre end forventet, så jeg kan kun presse mollyn 50 mm. (Der er en anden lejlighed på den anden side, så jeg er ikke ivrig efter at bore dybere.) Ærgerligt, mollyn passer i monteret tilstand, men jeg kan ikke montere den. At flytte hylden bliver ikke så godt, og hullerne bliver svære at skjule.
Findes der kortere molly eller noget andet, jeg kan bruge i stedet?
Det var da Murphy hånede mig...mollyn (til dobbeltgips) er 65 mm lang. På en del af overfladen er mellemrum i væggen mindre end forventet, så jeg kan kun presse mollyn 50 mm. (Der er en anden lejlighed på den anden side, så jeg er ikke ivrig efter at bore dybere.) Ærgerligt, mollyn passer i monteret tilstand, men jeg kan ikke montere den. At flytte hylden bliver ikke så godt, og hullerne bliver svære at skjule.
Findes der kortere molly eller noget andet, jeg kan bruge i stedet?
Det vil jeg gøre. Umiddelbart ser de også lidt lange ud for at få ind i væggen, men hvis jeg faser hullet lidt på indersiden, så kan jeg måske trykke den ind skævt og derefter få den på plads. (Jeg har ikke set nogen i virkeligheden endnu, kun googlet frem et billede.)Matti_75 sagde:
- Ind med Mollyn, indtil den bunder (mod hvad den nu tager imod)
- Brug en Mollytang for at trække den fast (den bliver så mindre dyb - hvilket fører til, at du kan nippe den fast alligevel)
- Skulle skruen være for lang til at nippe, så bytter du bare til en kortere skrue
Gå til den
- Brug en Mollytang for at trække den fast (den bliver så mindre dyb - hvilket fører til, at du kan nippe den fast alligevel)
- Skulle skruen være for lang til at nippe, så bytter du bare til en kortere skrue
Gå til den
Klik her for at svare