Hej!
Når jeg skulle bore op gardiner over vinduet, stødte vi på metal 1,5 cm ind. Gipsen ser ud til at gå hele vejen ind. Vinduet sidder mod ydervæggen, så der burde ikke være el deroppe?
Hvad kan det være?
Skal jeg bore igennem, hvis det er en metalregel?
Kan man stadig sætte betonplugs som normalt?
Når jeg skulle bore op gardiner over vinduet, stødte vi på metal 1,5 cm ind. Gipsen ser ud til at gå hele vejen ind. Vinduet sidder mod ydervæggen, så der burde ikke være el deroppe?
Hvad kan det være?
Skal jeg bore igennem, hvis det er en metalregel?
Kan man stadig sætte betonplugs som normalt?
Bedste svar
Kan være en bjælke, der aflaster oven over vinduet, ikke ualmindeligt at der er en form for bæring over vinduer. Det er godt da der mange gange bliver revner i væggen fra hjørner af vinduer og døre. Hvad er det for materiale i ydervæggene.
Jaha ok, godt at vide! Tak!J jonaserik sagde:
Læsede noget om, at det sandsynligvis ikke er elektricitet eller vand i hvert fald?
Tegl bag
Metallet var lidt hårdt at bore i men skal jeg bruge en metalbor og forsøge at komme igennem? Jeg har en kraftfuld maskine, så det burde være selve boret, der knækker i så fald.
Det kan være en gipsvinkel en LP50 plade der ligger direkte mod gipsen på indersiden af denne..C Calr sagde:
Men prøv at sætte en skrue, der er beregnet til metalregler, hvis den tager fat, er der en plade bagved, og så fungerer det at fastgøre dine gardiner i denne uden at bore..C Calr sagde:
Okok godt at vide! Jeg nåede dog at bore og kom igennem. I det øvre hul ser det ud til at være beton men i det nedre går det lige igennem og det føles som isolering bagved. Skal jeg tage en gipsplok til det nedre hul beregnet for 1,5 cm gipsplade?
Medlem
· västra götaland
· 212 indlæg
Klik her for at svare

