Hej!
Når jeg skulle bore op gardiner over vinduet, stødte vi på metal 1,5 cm ind. Gipsen ser ud til at gå hele vejen ind. Vinduet sidder mod ydervæggen, så der burde ikke være el deroppe?
Hvad kan det være?
Skal jeg bore igennem, hvis det er en metalregel?
Kan man stadig sætte betonplugs som normalt?
 
  • Væg over vindue med to huller til boremærker og grå maling, hvor der blev stødt på metal ved gardinmontage.

Bedste svar

Kan være en bjælke, der aflaster oven over vinduet, ikke ualmindeligt at der er en form for bæring over vinduer. Det er godt da der mange gange bliver revner i væggen fra hjørner af vinduer og døre. Hvad er det for materiale i ydervæggene.
 
  • Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Kan være en bjælke, der aflaster over vinduet, ikke ualmindeligt at der er en form for aflastning over vinduerne. Det er godt, da der ofte opstår revner i væggen fra hjørner af vinduer og døre. Hvad er der for materiale i ydervæggene.
Jaha ok, godt at vide! Tak!
Læsede noget om, at det sandsynligvis ikke er elektricitet eller vand i hvert fald?
Tegl bag
Metallet var lidt hårdt at bore i men skal jeg bruge en metalbor og forsøge at komme igennem? Jeg har en kraftfuld maskine, så det burde være selve boret, der knækker i så fald.
 
P
C Calr sagde:
Jaha ok, godt at vide! Tak!
Læs noget at det sandsynligvis ikke er el eller vand i hvert fald?
Tegl bagved
Metallen var lidt hårdt at bore i men skal jeg bruge en metalbor og prøve at komme igennem? Jeg har en kraftfuld maskine så det burde være selve boret, der knækker i så fald.
Det kan være en gipsvinkel en LP50 plade der ligger direkte mod gipsen på indersiden af denne..
 
  • Synes
Calr
  • Laddar…
Okidoki så må boret frem igen så. Fandt lige denne hjemmeside, helt super synes jeg. I kan så meget, svarer hurtigt og er så hjælpsomme. Tak!!
 
  • Synes
MagicFingers og 1 anden
  • Laddar…
P
C Calr sagde:
Okidoki så bliver det frem med boret igen. Jeg fandt lige denne hjemmeside, helt super synes jeg. I ved så meget, svarer hurtigt og er så hjælpsomme. Tak!!
Men prøv at sætte en skrue, der er beregnet til metalregler, hvis den tager fat, er der en plade bagved, og så fungerer det at fastgøre dine gardiner i denne uden at bore..
 
  • Synes
Calr
  • Laddar…
går fint at bruge en skarp træskrue også i pladeregler
 
  • Synes
Calr og 1 anden
  • Laddar…
Okok godt at vide! Jeg nåede dog at bore og kom igennem. I det øvre hul ser det ud til at være beton men i det nedre går det lige igennem og det føles som isolering bagved. Skal jeg tage en gipsplok til det nedre hul beregnet for 1,5 cm gipsplade?
 
Den jeg hjælper ville ikke have gipsplugger i væggene, så jeg satte lidt fugemasse før pluggerne i stedet. Hjælper det holdbarheden noget?
 
C Calr sagde:
Den jeg hjælper ville ikke have gipsplugs i væggene så jeg satte lidt fugemasse inden plugsene i stedet. Hjælper det holdbarheden noget?
Nej
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.