I dag er ildstedet i samme højde som gulvet. Jeg vil nu bygge det op, så overfladen man fyrer på, kommer cirka 10 cm op. Derefter vil jeg have en betonoverflade, hvorpå man fyrer.
Jeg har forstået, at jeg skal bruge ildfast tegl og ildfast mørtel. Men skal jeg virkelig mure hele højden op med ildfast tegl? Kan man ikke bygge soklen med noget andet, for eksempel blokke eller almindelig beton, for derefter at "toppe" med et lag ildfast tegl med ildfast mørtel som top lag?
Tak på forhånd!