Jeg skal sætte loft op i skuret, som skal være brandklassificeret. Hvilket materiale bør jeg vælge? Fungerer det med enkelgips eller 22mm råspont?
Eller osb+enkelgips?
Loftet kommer til at sidde på cc30 glespanel og ovenover det er der plastik og så isolering.

Ei30 er tilstrækkeligt.
Fungerer det med råspont i stedet for gips?
Og fungerer det med kun osb som indervægge, eller behøves der også gips?

V Vix85 sagde:
Ei30 er nok.
Fungerer det også med råspont i stedet for gips?
Og fungerer det med kun osb som indervægge, eller er der også behov for gips?
Du er klar over, at træ er brændbart, ikke? Brændbare materialer er ikke brandklassificerede.

• Synes
kanonkula
  • Laddar…
Hvis man mixer gipsplader og et træmateriale, skal gipspladen da være det første synlige lag set indefra for at opnå ei30?

Af æstetiske grunde vil jeg have et træmateriale som det synlige lag, hvis det er muligt selvfølgelig.

Senest redigeret:
Det virker. Gipspladerne skal beskytte de bærende dele.

Skal du opfylde et regelkrav eller er der en særlig funktion, du er ude efter? Selv træ modstår jo brand i en tid, hvis man vil forhindre ilden i at trænge igennem (EI-klassificeringen). Men så har du jo også overfladeklassificeringer, og der er det værre med træ.

Tak for alle svar!
På sigt vil det stå få meter fra et fremtidigt udestue på huset, så jeg vil være på den sikre side med hensyn til brandklassificering.

Hvis det er kravene for beskyttelse mod brandspridning mellem bygninger, du er interesseret i, så er det vel ydersiden, der skal brandklassificeres?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.