Hej igen alle.
Skummelt, jeg har hørt fra mureren at der findes minerit med samme mål som gipsplade, f.eks. 12,5 mm. Og det skal jo være malbart. Men jeg kan ikke finde noget sådan. Bare grimme færdigmønstrede plader. Nogen der ved hvad det hedder?
 
Hvis man i stedet for at bruge Minerit (varemærke) som søgeord bruger fibercement (materiale), så får jeg i hvert fald træffere på "fibercement 12 mm" fra et antal leverandører.
 
VidarH VidarH sagde:
Om man i stedet for at bruge Minerit (varemærke) som søgeord bruger fibercement (materiale), så får i det mindste jeg resultater på "fibercement 12 mm" fra et antal leverandører
Aha, japp ser en del nu.
Er de overmalbare?
Og kan de monteres med lim?
 
Er malbare og kan limes fast med fx PL400 eller andet
 
Jepp det er sådan, tjek rundt på priserne bare, kan skelne en del
 
J jonaserik sagde:
Jepp det er sådan, se bare på priserne rundt omkring, de kan variere en del
Tak
Jeg ser, at det er affasede kanter, men jeg skal have en glat overflade, der er sømløs med den tilstødende gipsplade. Kan det spackles godt, hæfter det godt på overfladen?
 
Jeg har minerit omkring 45mm i en pejs hjørne. Mureren pudsede det tyndt med en grå gips, blev meget godt.
 
Hej!
Jeg tænkte på at bygge et vitrineskab ind i en død vinkel i lejligheden. På den ene side har jeg brændeovnen, som fungerer - kan jeg bygge vitrineskabet ind, eller skal den væg isoleres?

tænkte på at bygge det ind som på et billede jeg fandt
 
  • En mand står på en stige og arbejder på en indbygget væg i en lejlighed under renovering, omgivet af byggematerialer og værktøj.
  • Et vitrineskab med glaslåger, oplyst indvendigt, fyldt med glas, flasker og dekorative genstande. Placeret mellem to vinduer i en lys stue.
Det må ikke være noget brændbart direkte imod. Brandskive imellem. Tænk også på, hvordan fine glas og lignende drikke reagerer på varmen (i eksemplerne ligger der vinflasker i skabet).

Med forbehold for at jeg har misforstået, hvordan vitrineskabet skal placeres i forhold til kaminen.
 
Tak for svar,

vitrineskabet vil ikke være i direkte kontakt med kaminens væg, skabet vil stå i centrum i hullet dvs der vil være 12 cm luft mellem skab og vitrine. Hullet skal dækkes med en plade, så man ikke ser mellemrum. Men som jeg forstår det, er det bedst at bruge brandgips for at være sikker. Kan tage et nyt billede i morgen
S Sir Duke sagde:
Der må ikke være noget brændbart direkte imod. Brandskive imellem. Tænk også på, hvordan fine glas og dertil hørende drikkevarer reagerer på varmen (i eksempelbillederne ligger der vinflasker i skabet).

Med forbehold for at jeg har misforstået, hvordan vitrineskabet skal placeres i forhold til kaminen.
 
Z Zsolt Csomortani sagde:
Tak for svar,

vitrineskabet vil ikke være i direkte kontakt med kaminens væg, skabet vil stå i centrum i hullet dvs der vil være 12 cm luftspalte mellem skab og vitrine. Hullet skal dækkes med en plade, så man ikke ser mellemrum. Men som jeg forstår det, er det bedst at bruge brandgips for at være sikker. Kan tage et nyt billede i morgen
Ved stadig ikke om jeg forstår rigtigt, men jeg opfatter reglerne som, at der skal være mindst 50 cm luft ved siden af kaminen, 25 cm hvis du sætter brandsikker plade/plade.

Man må ikke dække mellemrummet med pasbit uden det skal være fri luft omkring kaminen.
 
  • Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Alt afhænger af hvilken kamin og hvilken person som godkender. Nogle kaminer har 20cm til brandbart, andre har 50cm+, desuden forskellige afhængigt af om det er bag eller siderne.
Jeg ville rådføre mig med skorstensfejeren eller mesteren som kontrollerer din kamin.
 
  • Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Hm.. fsn hvor svært jo, så tolker jeg det som at jeg ikke kan bygge vitrineskabet ind, men kun kan have det stående i hullet med luftspalte mellem skab og væg.
 
  • Tom niche i væg med markeringer, omgivet af byggematerialer; mulig plads til vitrineskab diskuteres.
Z Zsolt Csomortani sagde:
Hm.. fsn vad svårt jo, da tolker jeg det som at jeg ikke kan bygge vitrineskabet ind, men kun kan have det stående i hullet med luftspalte mellem skab og væg.
Hvor meget ville skabet stikke ud i rummet ved siden af ovnen? Eller får skabet plads helt inde i nichen?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.