Er ved at skitsere, hvordan kaminen skal bygges ind.
Kaminen er af denne model, og jeg undrer mig over, hvordan jeg bedst bygger væggen omkring den.

De øvrige vægge omkring den er gips, og jeg har ikke lukket rummet omkring den lige for at kunne bruge det rigtige materiale. Skorstenen bliver sandsynligvis stål/premodul.

wklad-kominkowy-maja-12-kw-lewy-kominki-sklep-olsztyn.jpg
 
Du skal naturligvis have afstand til vægge, inden for hvilke du havde tænkt dig at indbygge kassetten. Stålreglar og fibergips (Fermacell) er det, der anbefales. Ventilationsgitter på begge sider.

For øvrigt ville jeg ikke købe det helt ukendte mærke for 2 379,00 PLN. Der findes andre gode kassetter (polske/franske), hvis du nu skal købe fra Polen.
 
isolde sagde:
Du skal naturligvis have afstand til vægge, hvori du havde tænkt dig at bygge kassetten ind. Stålreglar og fibergips (Fermacell) anbefales. Ventilationsgitter på begge sider.

I øvrigt ville jeg ikke købe det helt ukendte mærke for
2 379,00 PLN . Der findes andre gode kassetter (polske/franske), hvis du nu skal købe fra Polen.
Tak. Har allerede købt en kamin. Vil bare have et eksempelbillede.

Så Fermacell fungerer, har brugt det på badeværelset.
Afstanden til brændbart hvem bestemmer det, eller hvor kan jeg finde den info?
Er det kaminfabrikanten, der angiver det i manualen, eller?
 
Når det drejer sig om brandsikring, siger reglerne 10 cm til brændbart materiale, hvis jeg ikke husker forkert. I tilfælde af indbygget brændeovn handler det om, at temperaturen aldrig bliver så høj, at der opstår deformationer på kassetten, hvis man skulle komme til at fyre kraftigt op. Derfor skal man sørge for, at luften omkring kassetten kan cirkulere frit og udmunde gennem ventilationsgitterne.
Som ekstra beskyttelse mod bærende væg kan du isolere med stenuld på aluminiumfolie. Folien sørger for, at fibre ikke flyver rundt med luftstrømmene.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.