28,414 læst ·
21 svar
28k læst
21 svar
Maske til asbestfjernelse
Ref. til "don't panic!" Du kan f.eks. bruge et håndklæde at sove under, hvis du befinder dig på ørkenplaneten Kakrafoon, hvor stjernerne lyser så stærkt, at det kan være svært at sove uden håndklæde. Eller bruge det som åndedrætsmaske for at beskytte dig mod den giftige ånde fra et farligt dyr...Jacon sagde:
http://hitchhikers.wikia.com/wiki/Towel
På den anden side, og det er endnu vigtigere, kan et håndklæde have en uvurderlig psykologisk værdi..
Måske ikke aktuelt længere, men ellers hjælper Avonova i Skövde med asbestprøver..
Måske ikke aktuelt længere, men ellers hjælper Avonova i Skövde med asbestprøver..
Tak for infoen. Men som sagt, jeg vil rive som om det var asbest uanset. Det er godt at få så lidt støv og mørtel som muligt ind, selvom det ikke er asbest. Og selvom asbestprøven skulle vise positivt, river jeg selv alligevel. Så jeg bruger pengene på beskyttelse og luftrenser i stedet.LAnsgar sagde:
Godt valg synes jeg.Jacon sagde:Kører forbi jula og køber en advantage 200 inkl P3 filter i em. Ringede til previa i Skövde, men de tog ikke imod uden ville i så fald sende til Linköping eller Kistad. Besluttede at springe analyse over, selvom det er asbest vil jeg rive selv, og uanset hvad vil jeg håndtere det med den forsigtighed som om det var Asbest.
Selv er jeg ikke specielt bekymret over asbest, ville f.eks. ikke tøve med at rive selv, som du nu tænker at gøre. Men denne lidt bedre maske kostede altså kun 250 pix, intet at bekymre sig over for at måske arbejde både sikrere og mere komfortabelt (bedre luftstrøm).
En god maske er desuden altid god at have i værktøjsarsenalet til alle slags støvede job. Intet støv er jo direkte sundt, i det mindste er det ubehageligt.
Når du er færdig, send filterkassetten også, og køb et par nye.
Lyder fornuftigt!
Jeg tror, ligesom andre allerede har nævnt her i tråden, at for hjemmefikseren er det mindst lige så farligt at indånde stendamm og andet skidt, som opstår ved alle typer af nedrivning, som det er at få asbest i sig ved en isoleret lejlighed.
Jeg tror, ligesom andre allerede har nævnt her i tråden, at for hjemmefikseren er det mindst lige så farligt at indånde stendamm og andet skidt, som opstår ved alle typer af nedrivning, som det er at få asbest i sig ved en isoleret lejlighed.
Klik her for at svare