Hej,
Jeg var og kiggede på et hus, der har en kernevæg i kælderen, muret med blå letbeton, der er pudset, men gennem en hulboring kunne man tydeligt skelne den blå letbeton. Dog kunne man ikke skelne blokkens størrelse.
De ydre kældervægge er også murede, med en størrelse som for mig er usædvanlig, og jeg forsøger at finde tilsvarende mål på google. Jeg synes ikke, det var muligt at afgøre, om det også er blå letbeton i disse vægge uden at prøveborre/grave, hvilket jeg antager ikke er helt OK at gøre ved en fremvisning, så jeg lod være
Nåja, blokkene har efter min vurdering målene LxHxD = 800-1000 x 200 x 250 (mm) De blå letbetonblokke, jeg finder billeder af, overgår ikke 400 mm i længden, så det var derfor, jeg håbede på, at ydervæggene er murede med noget andet, en kernevæg er håndterbar, om end lidt besværligt med stamp osv. ved udskiftning, hele kælderfundamentet er dog for meget arbejde.
Er der nogen, der føler, at de har styr på mål på forskellige typer af murblokke fra den tid? =)
Tilføjet to billeder, der er revner i fugerne, gør det let at skelne størrelsen på blokkene med vinduerne som reference.