Hej
To sammenføjede byggecontainere uden skillevæg, det er altså helt åbent, skal isoleres indefra.
Mit spørgsmål er, om det skal være 60 cc mellem reglerne, selvom ydervæggene er bærende?
Tanken er at have OSB bag gipspladerne, og det, der kan gå galt, tænker jeg, er, at man så i så fald ikke kan skrue pladerne fast i midten, men hvad mere kan gå galt?
To sammenføjede byggecontainere uden skillevæg, det er altså helt åbent, skal isoleres indefra.
Mit spørgsmål er, om det skal være 60 cc mellem reglerne, selvom ydervæggene er bærende?
Tanken er at have OSB bag gipspladerne, og det, der kan gå galt, tænker jeg, er, at man så i så fald ikke kan skrue pladerne fast i midten, men hvad mere kan gå galt?
Hvad angår egentlig spørgsmålet?
Der er absolut ingenting, der forhindrer, at du supplerer med flere regler i ydervæggene. Der er ingen krav om, at det skal være præcis c/c 600mm.
Der findes OSB og gips i forskellige bredder. Hvis du køber 1197/1200mm brede plader, bliver det rigtig godt med regler på c/c 600mm.
Er det sådan, at du er lidt bekymret over bæreevnen og af den grund overvejer c/c-målet på reglerne i ydervæggene?
Der er absolut ingenting, der forhindrer, at du supplerer med flere regler i ydervæggene. Der er ingen krav om, at det skal være præcis c/c 600mm.
Der findes OSB og gips i forskellige bredder. Hvis du køber 1197/1200mm brede plader, bliver det rigtig godt med regler på c/c 600mm.
Er det sådan, at du er lidt bekymret over bæreevnen og af den grund overvejer c/c-målet på reglerne i ydervæggene?
Det som bliver knas er vel netop cc målet.
Er det i samlingen mellem de to boder, du tænker på?
Isolering og plademateriale findes for cc45 eller 60.
Du kan jo altid supplere med en regel, hvis afstanden mellem dem bliver for stor.
Er det i samlingen mellem de to boder, du tænker på?
Isolering og plademateriale findes for cc45 eller 60.
Du kan jo altid supplere med en regel, hvis afstanden mellem dem bliver for stor.
Og både skivemateriale og isolering kan om nødvendigt deles. 😁 Selv hvis man nu ikke vil have opskåret gips midt på en væg...FredrikR sagde:
Det er naturligvis et spørgsmål om omkostninger, men med 12mm krydsfiner på væggene ville jeg ikke føle mig nødsaget til at skrue gipsen i reglerne.
Jeg tænkte, om jeg kunne have større afstand mellem reglarne netop fordi ydervæggene er bærende. Jeg overvejede, om det kan være 1200 mm cc.K Kardan79 sagde:Hvad handler spørgsmålet egentlig om?
Der er absolut intet, der forhindrer dig i at supplere med flere reglar i ydervæggene. Der er intet krav om, at det skal være præcis c/c 600mm.
Der findes OSB og gips i forskellige bredder. Hvis du køber 1197/1200mm brede plader, passer det perfekt med reglar på c/c 600mm.
Er det sådan, at du er lidt bekymret over styrken/bæreevnen, og af den grund overvejer c/c-målet på reglarne i ydervæggene?
Tænkte snarere, om jeg kunne have 1200 mm cc mellem reglerne, eller om det giver problemer, fordi jeg så ikke har noget at skrue midten af pladerne fast i.FredrikR sagde:
Handler det her om, at du skal op med indvendige vægge? Det har du ikke engang antydet. 😅SethL sagde:
Jeg ville have kørt c/c 450mm og 900mm-plader. Er for gammel til at slæbe rundt på 1200mm-plader.
C/c 1200mm lyder meget vaklende. Kør i det mindste på c/c 900mm. Tænk på, at der ikke vil være tilpasset isolering (ej rigtige mål).
Klik her for at svare